هشدار سازمان جهانی حفاظت از حیوانات نسبت به افزایش مصرف آفت کش های سرطان زا

به گزارش مجله دور زمین، بوم شناسان از ثبت افزایش مصرف آفت کش های سرطان زا خبر دادند که گونه های در حال انقراض را از بین می برد.

هشدار سازمان جهانی حفاظت از حیوانات نسبت به افزایش مصرف آفت کش های سرطان زا

به گزارش خبرنگاران، آفت کش های مورد استفاده در کشاورزی نه تنها برای ارگانیسمها مضر هستند، بلکه برای انسان و حیوانات و بعلاوه محیط زیست خطرناک هستند. به گفته بوم شناسان اگر استانداردهای استفاده از آنها رعایت نشود، این مواد شیمیایی به ناچار تغییرات عمیقی در کل زیست بوم ایجاد می نمایند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی حفاظت از حیوانات و مرکز تنوع زیستی، حدود 235 پوند علف کش و حشره کش سمی برای فراوری محصولات خوراک دام حیوانات پرورشی در سراسر ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته که روی محصولات ذرت و سویا اسپری شده است. بعضی از آنها به طور ویژه برای انسان، حیوانات و گیاهان مضر هستند.

استفاده از شش ماده شیمیایی و یک گروه از مواد شیمیایی که در این گزارش تعیین شده طی سال های اخیر افزایش یافته است. علف کشی که در سال 2018 بیشتر در مزارع کشاورزی مورد استفاده بوده گلیفوسات نام داشته است. در مجموع 100 میلیون پوند از آن در مزارع ذرت و سویا استفاده شد.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، همچین آنالیز ها نشان می دهد که گلیفوسات خطر ابتلا به سرطان را تا 40 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، به 93 درصد از گیاهان و حیوانات محافظت شده تحت قانون گونه های در معرض خطر، آسیب رسانده و زیستگاه حیاتی 759 گونه در معرض خطر انقراض را تغییر می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2199

به "هشدار سازمان جهانی حفاظت از حیوانات نسبت به افزایش مصرف آفت کش های سرطان زا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی حفاظت از حیوانات نسبت به افزایش مصرف آفت کش های سرطان زا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید