افزایش هزینه حمل ونقل شهری مشهد با تشویق مردم به استفاده از ناوگان عمومی در تضاد است

به گزارش مجله دور زمین، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در بیانیه ای از افزایش هزینه حمل ونقل شهری با تصویب شورای شهر مشهد انتقاد کرد.

افزایش هزینه حمل ونقل شهری مشهد با تشویق مردم به استفاده از ناوگان عمومی در تضاد است

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در بیانیه ای نسبت به عملکرد شورای ششم مشهد انتقاداتی را مطرح نموده و از افزایش قیمت حمل ونقل عمومی ابراز نگرانی نموده و این مسأله را در تضاد با تشویق مردم به استفاده از این ناوگان و سخت تر شدن معیشت مردم دانست.

در این بیانیه آمده است:

از ماه های اولیه شروع به کار این دوره شورای شهر مشهد حواشی و مسائل متعددی پیرامون اعضای شورای شهر و عملکرد و سوابق ایشان رسانه ای شده است؛ از اوایل شروع به کار دوره نو شورا سخنانی پیرامون افزایش قیمت استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی شهر مشهد سابقاً به شکل مستقیم و غیرمستقیم به وسیله رسانه ها به نقل از اعضای شورای شهر مشهد گفته شده بود و درنهایت خبری منتشرشده است که از تصویب شدن این افزایش قیمت این خدمات در کمیسیون تلفیق حکایت دارد.

انتشار اخباری ازاین دست در چنین فضایی که جامعه نیازمند تماشا گشایش و بارقه امید است حاصلی جز ناامیدی و خشم مردم به همراه ندارد.

مسئله این است که این گران سازی با روح تشویق مردم به استفاده از حمل ونقل عمومی در تضاد است و این تضاد نهایتاً منجر به کاهش استقبال مردم از این خدمات خواهد شد؛ از طرفی این افزایش قیمت موجبات افزایش فشار مالی بر بخشی از بدنه مردم که از شرایط مالی ناپایدار و پرتنش برخوردار هستند می گردد.

همه این ها به کنار؛ مسئله ای که دردآور است این است که این دوره شورا که خود را برخاسته از بطن بدنه انقلابیون می داند به جای پرداختن به معضلاتی تعیین و تعیین و دوری جستن از حواشی و نشان دادن مسئولیت پذیری در مسیری قرارگرفته که بخشی از خروجی آن مناسب حال مردم شریف مشهد نخواهد بود.

بی پرده می گوییم به احدی چک سفید امضاء نداده ایم که به خاطر آن از اعتراض به اقدامات مخرب جمعی چشم پوشی کنیم. به گونه ای تصمیم گیری کنید که در وهله اول معیشت مردم را سخت تر از این نکنید و در وهله دوم آبروی جبهه ای که از آن برخاسته اید را حفظ کنید.

خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناآگاهانه دست به اقدامات یا سلسله اقداماتی نزنید که وجهه شورای شهر را در پیشگاه مردم و فعالین شهری از هر طیف و گروهی تخریب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2215

به "افزایش هزینه حمل ونقل شهری مشهد با تشویق مردم به استفاده از ناوگان عمومی در تضاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه حمل ونقل شهری مشهد با تشویق مردم به استفاده از ناوگان عمومی در تضاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید