افزایش قیمت 37 کالای مصرفی در بازار چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به رصد قیمت 90 کالای مصرفی در بازار استان، گفت: قیمت 18 کالا از جمله پیاز، غلات، پیاز، دستمال کاغذی و جوجه یکروزه کاهشی و قیمت 37 کالای مصرفی از جمله برنج داخلی، موز، ماست، روغن موتور، رب گوجه و تخم مرغ افزایشی بوده است.

افزایش قیمت 37 کالای مصرفی در بازار چهارمحال و بختیاری

سجاد رستمی 14 مهرماه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازرسی های اجرا شده از طریق بازرسان سازمان صمت از واحدهای صنفی در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 3276 بازرسی از این واحدها انجام شد که بازرسی ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 12 درصدی روبرو شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: در بازرسی از واحدهای صنفی استان از ابتدای سال تا به امروز 1539 پرونده تخلف تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تشکیل پرونده های تخلف با رشد 36 درصدی روبرو شده است و این مسئله نشان دهنده موثر بودن بازرسی ها بود.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده های تخلف واحدهای صنفی شش ماهه ابتدایی در سال جاری 213 میلیارد ریال است، گفت: ارزش ریالی پرونده های تخلف در چهارمحال و بختیاری 90 درصد رشد داشته است و بیش ترین تعداد پرونده های تخلف مربوط به گران فروشی و کم فروشی است.

رستمی با اشاره به رصد قیمت 90 کالای مصرفی در بازار چهارمحال و بختیاری، نام کرد: قیمت 18 کالا از جمله پیاز، غلات، پیاز، دستمال کاغذی و جوجه یکروزه کاهشی و قیمت 37 کالای مصرفی از جمله برنج داخلی، موز، ماست، روغن موتور، رب گوجه و تخم مرغ افزایشی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قیمت تخم مرغ به صورت غیررسمی افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: امروز قیمت نو تخم مرغ اعلام می شود.

در پایان جلسه محمدرضا عمرون- مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش غیرقانونی قیمت جوجه یکروزه، اظهار کرد: افزایش قیمت تخلف است، مرغداری ها باید در هنگام خرید فاکتور فروش را از واحدهای تولیدی دریافت کنند.

وی بیان نمود: اگر واحدهای تولیدی فاکتور واقعی ارائه نمی دهند و هزینه مازاد از مرغدران بابت خرید جوجه یکروزه دریافت می کنند این مسئله قابل پیگری است، دامداران می توانند شکایت خود را به سازمان تعزیرات حکومتی برای پیگیری ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1990

به "افزایش قیمت 37 کالای مصرفی در بازار چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت 37 کالای مصرفی در بازار چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید