اعلام آخرین زمان ارسال آثار به جشنواره مد و لباس فجر

به گزارش مجله دور زمین، سرانجام زمان ارسال آثار به بخش های مختلف یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، از طریق دبیرخانه این رویداد روز پنجشنبه 26 خردادماه اعلام شد.

اعلام آخرین زمان ارسال آثار به جشنواره مد و لباس فجر

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با توجه به اعلام فراخوان این رویداد و مهلت یک ماهه ارائه آثار تا پنجشنبه 26 خردادماه آثار متقاضیان را پذیراست.

همه علاقه مندان به حضور و واجدین شرایط در بخش رقابتی این دوره از جشنواره می توانند آثار خود را در دو بخش مهارتی و مهارت جو در هشت گرایش طراحی لباس اجتماع بانوان، طراحی لباس اجتماع آقایان، طراحی پوشاک کودک و نوجوان، طراحی چادر و پوشش سر، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات و تزئینات لباس و طراحی بسته بندی پوشاک با توجه به شرایط فراخوان در سایت جشنواره می توانند شرکت و اقدام به ارائه آثار مرتبط خود کنند.

از اهداف کلی یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر می توان به هویت بخشی به طراحی مد و لباس و تقویت چارچوب های مُدسازی در کنار حفظ ارزش های فرهنگی؛ معرفی، ترویج و تقویت گفتمان مُدعفیفانه بر اساس فرهنگ پوشش ایرانی- اسلامی؛ بازآفرینی ارزش های دینی، ملی و قومی و احیا و توسعه زیبایی شناسی بومی در کشور، طراحی و تولید پوشاک زیبا، سالم، مناسب و در دسترس برای تمامی اقشار جامعه؛ تشویق و حمایت از طراحان، افراد توانمند و فعالان مستعد در حوزه مد و پوشاک؛ تبدیل فضای رقابتی به بستر رشد و استعدادیابی بر اساس اقتضائات فرهنگ ایرانی- اسلامی؛ شناسایی و بکارگیری قابلیت های اقتصادی و فرهنگی کشور در راستای خودکفایی در حوزه مد و پوشاک؛ حمایت از تولید ملی و زمینه سازی برای ترویج مصرف کالای داخلی و اشتغال پایدار؛ شناسایی و تبیین چارچوب ها و استاندارد های کیفی، اعتلای هنر-صنعت مد ولباس و ارتقای سلیقه جامعه و ایجاد زمینه های همکاری و بسترسازی برای نمایش توانمندی های داخلی در عرصه بین المللی اشاره کرد.

همچنین بخش ویژه به طراحی پوشاک مشاغل در قالب موضوع جشنواره اختصاص خواهد یافت. شرکت کنندگان در کلیه گرایش ها، می توانند علاوه بر ارسال آثار در گرایش های اصلی، در این بخش نیز شرکت کنند. پذیرش آثار در این بخش در قالب تصویرگری اثر خواهد بود و از آثار برگزیده نیز به صورت مجزا تقدیر خواهد شد. شایسته است در این بخش آثاری با نگاه جامع و کاربردی برای مشاغل مختلف جامعه در سایت جشنواره ارسال شود.

شرکت در گرایش های مختلف رویداد برای تمامی طراحان، فعالان و فرهیختگان حوزه مُد و لباس آزاد است. همچنین حداکثر سن متقاضیان برای شرکت در بخش مهارت جویی 35 سال و برای شرکت در بخش مهارتی بدون محدودیت سنی است.

همچنین ارتباط طرح های ارائه شده با اهداف و موضوع کلی جشنواره الزامی است و تعداد طرح های مجاز برای ارسال در هر یک از گرایش های رقابتی حداکثر 5 اثر است.

طرح ها باید اصیل بوده و برای نخستین بار در این رویداد رسمی ارائه شده باشند. احراز کپی بودن هر اثر، سبب حذف اثر از مسابقه و مشمول محرومیت های دیگر و جبران خسارت های احتاقتصادی خواهد بود. در تمام مدت برگزاری جشنواره شرکت کنندگان ملزم به رعایت زمانبندی تعیین شده هستند. عدم شرکت در جلسات به منزله عدم تمایل متقاضی برای ادامه حضور در جشنواره است.

تنظیم زمانبندی برنامه ها و هرگونه تغییرات در اختیار دبیرخانه است و هیچ اثری پس از ورود و ثبت در دبیرخانه، تا پایان برنامه های رویداد عودت داده نخواهد شد.

هریک از طرح های ارسالی برای شرکت در رویداد مهارت جویی باید به طور جداگانه مشابه فرمتی که از طریق جشنواره برای هر بخش ارائه شده است شیت بندی شده و توضیحات مرتبط با طرح ها نیز در قسمت های معین شده تکمیل شوند، اما برای آثاری که در رویداد مهارتی به صورت طراحی در قالب تصویرگری اثر ارسال می شوند نیازی به شیت بندی و ارائه در قالب تعیین نیست. نحوه ارائه مستندات و ارسال نمونه های ساخته یا تولیدشده بر اساس اندازه اصلی خواهد بود.

ارسال طرح و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش آئین نامه مسابقه از سوی شرکت کنندگان است و شرکت کننده باید تابع کلیه قوانینی که در حین انجام کار و حضور در بخش رویداد جشنواره تصویب می شود، باشد. مالکیت مادی و معنوی طرح ها و نمونه های منتخب، متعلق به دبیرخانه جشنواره خواهد بود و دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار ارائه شده در نمایشگاه های مختلف و مواردی همچون پوستر، کتاب، چندرسانه ای، مجموعه آثار، ویژه نامه ها، فضای مجازی و سایر اقلام تبلیغاتی و رسانه ای بر اساس شرایط ذکر شده در فراخوان استفاده کند. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

همچنین به طرح های اجرا شده برتر رویداد، هدایا و امکانات ویژ های تعلق خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2240

به "اعلام آخرین زمان ارسال آثار به جشنواره مد و لباس فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آخرین زمان ارسال آثار به جشنواره مد و لباس فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید