ارتقای بنیه توانمندی های تولید در کسب و کارها

به گزارش مجله دور زمین، تفاهمنامه ای بین معاونت علمی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با هدف ارتقای بنیه فناوری و توانمندی های تولید در کسب و کارهای این شرکت سرمایه گذاری منعقد شد.

ارتقای بنیه توانمندی های تولید در کسب و کارها

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مراسم انعقاد تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) امروز منعقد شد.

این تفاهمنامه در راستای سیاست های کلی کشور و در چارچوب تحقق اقتصاد دانش بنیان بین دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر محمد رضوانی فرد مدیرعامل شستا به امضا رسید.

هدف از انعقاد این تفاهمنامه استفاده از ظرفیت های موجود شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و شرکت های تابعه برای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان و ترویج فرهنگ سازی علم و فناوری به عنوان یکی از مؤلفه های مهم اقتصاد مقاومتی است.

ارتقای بنیه فناوری و توانمندی های تولید در کسب و کارهای حوزه های مورد نیاز شستا، توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات و خدمات استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه های مورد نیاز شستا، ساماندهی و حمایت هدفمند و اثربخش از تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، از محورهای این تفاهم نامه محسوب می شود.

معاونت علمی وظیفه شناسایی و اولویت دهی شرکت های دارای صلاحیت و استارت آپ ها، شتاب دهنده ها، صندوق های جسورانه دارای توجیه فنی - مالی را دارد و می بایست به شستا معرفی کند.

همچنین حمایت از ترویج و فرهنگ سازی، آموزش و مشاوره در حوزه مورد نیاز شستا از وظایف معاونت علمی محسوب می شود.

کمک به تأمین بخشی از سرمایه پذیری کسب و کارهای نوپا در قالب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسریع فرآیند اخذ تائیدیه دانش بنیان و خلاق برای شرکت های زیرمجموعه شستا از جمله وظایف معاونت علمی در این تفاهم نامه محسوب می شود.

همچنین از سوی دیگر معاونت علمی در راستای تهیه مدل های جدید تأمین مالی و اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه شستا فعالیت می کند.

تسهیل و تسریع در فرآیند تجاری سازی محصولات دانش بنیان شرکت های زیرمجموعه شستا و تلاش در جهت شناسایی مشتری و بازارسازی برای آنها از دیگر وظایف معاونت علمی در این تفاهم نامه به شمار می رود.

مدت زمان و اعتبار تفاهم نامه 5 سال است.

رضوانی فرد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در این مراسم گفت: قرار است کمیته مشترکی بین معاونت علمی و شستا ایجاد شود تا با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایمان در توسعه زیست بوم نوآوری گام برداریم.

وی با اشاره به فعالیت های شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی گفت: این شرکت در حوزه های دارویی، صنایع عمومی، نفت، گاز، پتروشیمی، معدنی، فلزی فعالیت می کند بنابراین فرصت های زیادی دارد که با شرکت های دانش بنیان تعامل برقرار کند و در تولید محصولات و رفع نیاز کشور گام بردارد.

وی تاکید کرد: ما درصدد هستیم در راستای این تفاهم نامه هر سه ماه یکبار گزارش عملکردی در این خصوص ارائه دهیم.

به گفته وی: همواره توسعه ظرفیت ها و شرکت های دانش بنیان و ایجاد آنها و از سوی دیگر تعامل با آنها در مجموعه شستا به واسطه این تفاهم نامه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 244

به "ارتقای بنیه توانمندی های تولید در کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای بنیه توانمندی های تولید در کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید