تور ارزان عمان: آب خلیج فارس و دریای عمان به کدام استان ها منتقل می گردد؟

به گزارش مجله دور زمین، وزیر نیرو با بیان اینکه تامین آب از منابع آب های غیرمتعارف به ویژه آب دریا از برنامه های اصولی دولت است، گفت: آب خلیج فارس در ساحل شیرین سازی و پمپاژ و سپس به مقصد منتقل می گردد.

تور ارزان عمان: آب خلیج فارس و دریای عمان به کدام استان ها منتقل می گردد؟

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش مهر، علی اکبر محرابیان با اشاره به طرح آبرسانی به روستا ها افزود: روستا ها با توجه به جایی که قرار دارند، محل تأمین منابع آبی آن ها فرق دارد. تأمین آب بعضی از روستا ها از سد ها و بعضی از چاه ها است.

وی افزود: آب آب شیرین کن های محلی بعضی از روستا هایی که در کرانه های ساحلی هستند از آب دریا تامین می گردد.

محرابیان در پاسخ به این سئوال که تا چه زمانی این طرح های آبرسانی عملیاتی می شوند؟ اعلام کرد: نهایت ظرف 3 سال در بیش از 10 هزار روستا عملیات آبرسانی تکمیل می گردد و منابع آن در بودجه 1401 و 1402 پیش بینی شده و مرحله اول پرداخت صورت گرفته است. در بیش از 7 هزار و 100 روستا قرارداد آبرسانی منعقد و عملیات اجرایی آن از امروز شروع شده است.

او ادامه داد: بعلاوه امروز مشارکت در امر آبرسانی در روستا های محروم از ارزشمندترین کار های خیر است. خیرین پذیرفته اند 3 هزار روستا را آبرسانی نمایند که حدود 500 روستا معین شده و با مشارکت خیرین عملیات آبرسانی در حال اجرا است.

وزیر نیرو در خصوص انتقال آب از دریای عمان به استان ها افزود: در انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی در استان های کرمان و یزد تجربه خوبی داشتیم.

او اعلام کرد: امروز تأمین آب از منابع آب های غیرمتعارف به ویژه آب دریا از برنامه های اصولی دولت است و صنایع وارد این موضوع شده اند به ویژه در استان سیستان و بلوچستان و تکمیل طرح انتقال آب دریا به استان های کرمان، یزد و در ادامه به استان اصفهان. البته طرح های دیگر هم داریم و آبرسانی به این شیوه به خراسان و سمنان را در طول زمان عملیاتی می کنیم.

محرابیان افزود: در این طرح آب خلیج فارس در ساحل شیرین سازی و پمپاژ می گردد و سپس به مقصد منتقل خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2132

به "تور ارزان عمان: آب خلیج فارس و دریای عمان به کدام استان ها منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان عمان: آب خلیج فارس و دریای عمان به کدام استان ها منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید