کاهش 45 درصد تردد استانی در تعطیلات اخیر

به گزارش مجله دور زمین، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در تعطیلات 6 روزه اخیر به طور میانه 42 تا 45 درصد کاهش ترددهای استانی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

کاهش 45 درصد تردد استانی در تعطیلات اخیر

به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد ویژه فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با جمعی از مدیران بانک های دولتی و خصوصی، در جمع خبرنگاران اضافه کرد: در جلوگیری از ترددهای بین استانی به نظرم دستاورد خوبی حاصل شده و این موضوع هم شامل حمل و نقل عمومی و هم خودروهای شخصی به صورت چشمگیری این عدد کاهش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارزیابی از 6 روز تعطیلات اخیر دارد یا نه؟ گفت: برای ارزیابی دقیق این موضوع احتیاج به ارزیابی شاخص های بیشتری است اما شاخص هایی که تا به امروز مورد آنالیز قرار گرفته نشان دهنده کاهش قابل توجه ترددهای بین استانی با مبدا تهران بوده است.

زالی توضیح داد: این عدد در بعضی محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه بوده است که از جمله آن می توان به جاده تهران به قم، چالوس و هراز اشاره نمود. کاهش تردد در این محورها بسیار قابل توجه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: محدودیت های تردد در روزهای 27 و 28 مرداد ماه به اوج خود رسید.

زالی با اشاره به اینکه باید از اصناف و بخش های تجاری و بازرگانی تشکر کرد، گفت : این مجموعه در این مدت همکاری قابل توجهی را داشتند. ارزیابی ما این است که این تعطیلات نسبت به تعطیلات گذشته با همکاری خوب مردم و اصناف خیلی موثرتر بوده است.

شاخص مراجعان سرپایی در تهران به کمتر از 20 هزار بیمار رسید

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به کاهش مراجعان سرپایی در روز گذشته اشاره نمود و گفت: تعداد مراجعان سرپایی در تهران به کمتر از 20 هزار بیمار رسیده است، امیدواریم این فرایند ادامه پیدا کند و شاهد مراجعات سرپایی کمتری به مراکز درمانی باشیم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: مجموعه بیمارانی که اکنون در تهران بستری هستند به 9 هزار 772 بیمار رسیده که این عدد با تاخیر تغییر خواهد نمود.

زالی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به سویه دلتا 2.5 روز به طور میانه دیرتر ترخیص می گردد، گفت: حضور این بیماران در مراکز درمانی، طولانی تر است، تعداد بیماران بخش مراقبت های ویژه در پنج روز گذشته به عدد 2 هزار و 400 مورد رسیده و خوشبختانه این تعداد افزایش نیافته است.

وی تعداد ترخیص شدگان در روز گذشته را هزار و 800 بیمار بیان کرد و گفت: این فرایند بسیار خوب است و امیدواریم ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1917

به "کاهش 45 درصد تردد استانی در تعطیلات اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 45 درصد تردد استانی در تعطیلات اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید