چاپ پول همان مالیات ستانی از فقراست ، باید حداقل 20 درصد فراوری ناخالص داخلی در اختیار دولت باشد

به گزارش مجله دور زمین، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای اداره امور یک کشور اسلامی و غیر اسلامی در هر کجای جهان و بار نظامی که باشید باید حدود 20 تا 25 درصد از فراوری ناخالص داخلی GDP در اختیار حاکمیت باشد تا ...

چاپ پول همان مالیات ستانی از فقراست ، باید حداقل 20 درصد فراوری ناخالص داخلی در اختیار دولت باشد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، امید علی پارسا امروز در نشست صبحانه کاری با فعالان مالی در اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر مسول مالیاتی کشور باشید، اولین سوال این است که برای اداره کشور چقدر مالیات و از چه بخش هایی و با چه نرخی باید گرفت؟ و اگر استثنایی برای معافیت مالیاتی باشد آن معافیت باید در کجا اعمال گردد؟

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به 30 کشور پیشرو گفت: در این کشور ها 95 درصد اظهار نامه های مالیاتی به صورت صادقانه ارائه می گردد و اخذ مالیات هم متناسب با درآمد و ثروت است و به این ترتیب در این زمینه نه دادرسی و نه دغدغه ای وجود دارد.

پارسا با بیان اینکه هیچ کس در این کشور ها امکان نپرداختن مالیات را ندارد، گفت: از آنجا که همه داده ها و اطلاعات و املاک و صادرات و ... در اختیار سازمان امور مالیاتی است بنابراین وصول و سلامت مالیاتی حداکثر است و دولت ها با مجموعه قوانین و مقررات اخذ مالیات را تنظیم می نماید و امکان فرار مالیاتی نیست.

وی بیان داشت: برای اداره امور یک کشور اسلامی و غیر اسلامی در هر کجای جهان و بار نظامی که باشید باید حدود 20 تا 25 درصد آر GDP در اختیار حاکمیت باشد تا از این محل کل کالا های عمومی کشور تامین گردد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در کشور ما حدود 7 تا 8 درصد از درآمد های جامعه در اختیار دولت قرار می گیرد و نمی توان با این رقم اندک تمام وظایف حاکمیت را انجام داد.

وی با اشاره به بودجه سال 99 و وضع تحریم ها علیه ایران بیان داشت: قطعا قرار نیست برای جبران درآمد های بودجه به سراغ بخش خصوص با شناسنامه رفت. عدالت مالیاتی زمانی است که هر فرد متناسب با درآمد و مصرف مالیات بدهد و اگر داده هایی که پیش از این ذکر شد در اختیار سازمان امور مالیاتی باشد، می توان عدالت مالیاتی را رعایت کرد.

وی با اشاره به اینکه در جهان چهار نسل مالیاتی پشت سر گذاشته شده است بیان داشت: نسل سوم نسل الکترونیکی مالیات ستانی و نسل چهارم مالیات ستانی هوشمند است.

پارسا گفت: سال گذشته تحت طرح جامع مالیاتی کار های خوبی انجام شد ضمن اینکه اکنون تمام فرآیند مالیاتی الکترونیکی است و جهت گیری ما هم حرکت به سمت نسل چهارم مالیات ستانی یعنی مالیات ستانی هوشمند است.

وی اضافه کرد: لازمه مالیات ستانی هوشمند هم وجود تمام داده های لازم در اختیار سازمان امور مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در همه جهان حدود 80 تا 85 درصد بودجه از مالیات تامین می گردد و اگر مالیات نباشد، کشور به وسیله قرض یا چاپ پول و فروش املاک و مستغلات و منابع طبیعی باید اداره گردد.

پارسا گفت: باید در نظر داشت که چاپ پول همان مالیات ستانی از طبقات ضعیف جامعه و فقرا است، زیرا چاپ پول باعث تورم می گردد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 805

به "چاپ پول همان مالیات ستانی از فقراست ، باید حداقل 20 درصد فراوری ناخالص داخلی در اختیار دولت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ پول همان مالیات ستانی از فقراست ، باید حداقل 20 درصد فراوری ناخالص داخلی در اختیار دولت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید