ورود یک خرابکار به کتابفروشی ها

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، مهدیه مطهر نویسنده این کتاب، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی است و رمان پیشین او زیر سایه اکالیپتوس در سومین دوره جایزه ادبی هفت اقیلم مورد تقدیر نهاده شد.

ورود یک خرابکار به کتابفروشی ها

این کتاب که به عنوان صد و چهارمین رمان ایرانی نشر افق به چاپ رسیده، یک اثر پلیسی است و در امتداد چاپ رمان های پلیسی توسط این ناشر، منتشر شده است. چون چندی پیش رمان پلیسی سین مثل سودابه اثر کاوه میرعباسی از این ناشر به چاپ رسید.

خلاصه داستان این رمان به این ترتیب است که: قتل های عجیبی اتفاق افتاده اند و کارآگاه، دستیار و سایه (مسئول آزمایشگاه پلیس) فارغ از روابط پیچیده ای که با هم دارند، باید قاتل را پیدا نمایند. رمان حرفه: خرابکار جلوه هایی از خشونت در زندگی روزمره را با زبانی طنز و در قالب داستانی پلیسی به تصویر کشیده است.

این رمان 12 فصل دارد که هر فصل به بخش های کوچکی تقسیم می گردد.

در قسمتی از رمان زیر سایه اکالیپتوس می خوانیم:

کارآگاه طوری حیرت زده نگاهش نموده بود که انگار دستیار جاذبه زمین را دوباره کشف نموده یا ساعت را دوباره اختراع. بعد دست نموده بود توی کشوی میزش. عکس طرف را آورده بود بیرون. همان کارچاق کنه را، عکس خودش را که نه، عکس جنازه اش را، روی سنگ ریزه های یک دره، کنار یک ماشین داغون: بیا! مظنون اصلیت این بود؟ او وجود همچنین کارهایی را نداشت. ته همتش همان سیخ داغ و اتاق خواب گرم برای برای آن گنده ها بود. خیالت راحت. آن بالایی ها تا وقتی باهاشان باشی تحویلت می گیرند، آن هم در حد یک سگ. بعدا حتما یا ترمز ماشینت می برد، یا سکته قلبی می کنی یا جایی چیزی گیر می آوری و می خوری. تو این چند وقت قتل طراحی نمی نموده، یک گوشه مشغول مردنش بوده. صداش را درنیاورده بودند. ضمناً آن یارو فقط هیکل گنده نموده بود. همچنین نقشه های پیچیده و تمیزی عمرا به مخ اندازه فندقش نمی رسیدند. وقتی این عکس را ازشان کف رفتم، تو حال خودشان نبودند.

این کتاب با 216 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1118

به "ورود یک خرابکار به کتابفروشی ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "ورود یک خرابکار به کتابفروشی ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود یک خرابکار به کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید