مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش مجله دور زمین، 7. کاربردهای بسیار متنوع دارد، از جمله صنایع ساختمان، صنایع نفت و گاز، خطوط لوله، کوره و اجاق سازی.

مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟

به هنگام فوران های آتشفشانی وقتی که بادی قوی روی جریان گدازه های مذاب می وزد، این گدازه ها به شکل الیاف نرم و لطیفی درمی آیند که شبیه پشم به نظر می رسند.

2. می توان این نوع عایق ها را در چگالیهای مختلف، از 40تا 200 فراوری کرد.

3. این پشم از ماشین ریسندگی وارد محفظه ای می شود که در آن میزان کمی رزین و روغن های معدنی به آن اضافه می شود.

به طور کلی کار عایق حرارتی این است که محیط گرم را گرم و محیط سرد را سرد نگه دارد.

4. این کار رشته ها را به هم متصل نموده و آنها را ضد آب می نماید. در این مرحله پشم به صورت تشکی است که به کوره هایی راهنمایی می شود تا در آنجا فرآوری و فشرده شود.

ایستایی موثر محصولات پشم سنگ در برابر دما در محدوده 250- تا 800+ درجه سانتی گراد است. الیاف پشم سنگ در مقابل شعله مستقیم آتش تا 4 ساعت مقاومت می نمایند. نقطه ذوب این الیاف بیش از 1200 درجه سانتیگراد است و توانایی کار مداوم در دامنه دمایی 150- تا 700+ درجه سانتیگراد را دارند. عامل پیوندی که در بیشتر محصولات پشم سنگ استفاده می شود، در حرارت حدود 220+ درجه سانتی گراد تجزیه می شود ولی هیچگونه تاثیر منفی در خاصیت ترمودینامیکی عایق نخواهد داشت. نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت و گاز، مجتمع های پتروشیمی، صنایع سیمان و صنایع سنگین بدون عایق کاری دقیق و اصولی تجهیزات و محیط کار خود قادر به فعالیت نمی باشند و عایق پشم سنگ به علت دارا بودن محدوده دمای کار بالا (700+ درجه سانتی گراد) به اسم عایقی منحصر به فرد در صنایع فوق مطرح است.

منبع مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1988

به "مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید