مطالعه تازه بر کار هیبریدی: راه حلی برای سرانجام دادن به جنگ کار از خانه

به گزارش مجله دور زمین، یک تحقیق که به صورت تصادفی کنترل شده اجرا شده و نتایج آن در ژورنال معتبر Nature منتشر شده، نشان می دهد که دو روز کار از خانه موجب افزایش رضایت شغلی و کاهش نرخ ترک کار می گردد. این تحقیق که به وسیله نیکولاس بلوم، اقتصاددان دانشگاه استنفورد، و همکارانش اجرا شده، شواهد جدیدی برای مزایای برنامه های کار هیبریدی ارائه می دهد.

مطالعه تازه بر کار هیبریدی: راه حلی برای سرانجام دادن به جنگ کار از خانه

افزایش رضایت شغلی و کاهش نرخ ترک کار

پژوهش در یک شرکت فناوری بزرگ در چین نشان داد که کارکنانی که دو روز در هفته از خانه کار می کردند و سه روز در دفتر حضور داشتند، نرخ ترک کار کمتری داشتند و رضایت شغلی بیشتری نسبت به کارکنانی که تمام روزها در دفتر کار می کردند، تجربه نموده اند. این تحقیق نشان داد که کار هیبریدی تأثیری منفی بر عملکرد نداشته و حتی در بعضی موارد به بهبود آن منجر شده است.

روش تحقیق و نتایج

در این تحقیق، 1612 کارمند شرکت Trip.com به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که در روزهای چهارشنبه و آدینه از خانه کار می کردند و گروهی که تمام هفته در دفتر حضور داشتند. نتایج نشان داد که نرخ ترک کار در گروه هیبریدی به اندازه یک سوم کاهش یافت و رضایت شغلی افزایش یافت. بعلاوه، هیچ تفاوت معنی داری در ارزیابی های عملکرد و نرخ ترفیعات بین دو گروه مشاهده نشد.

تأثیر بر نگرش مدیران

این تحقیق بعلاوه نشان داد که نگرش مدیران شرکت نسبت به کار هیبریدی تغییر نموده. در ابتدای تحقیق، مدیران بر این باور بودند که کار هیبریدی بهره وری را کاهش می دهد، اما در خاتمه تحقیق، آن ها معتقد بودند که کار هیبریدی می تواند بهره وری را افزایش دهد.

اهمیت انتخاب کار هیبریدی

این پژوهش به طور مشخص نشان داد که کار هیبریدی نه تنها به افزایش رضایت شغلی و کاهش نرخ ترک کار منجر می گردد، بلکه تأثیری منفی بر بهره وری ندارد. این نتایج می تواند به مدیرانی که به بازگشت کارکنان به دفاتر تاکید دارند، نشان دهد که کار هیبریدی می تواند یک راهکار مطلوب باشد.

چالش ها و فرصت ها

با وجود اینکه این تحقیق به مزایای کار هیبریدی پرداخته، اما همچنان بحث هایی درباره تأثیرات کار از خانه به طور کامل و یا انتخاب شخصی کارکنان برای مشخص محل کار وجود دارد. این موضوع همچنان مورد آنالیز و تحقیق قرار خواهد گرفت تا برترین روش های کاری برای کارکنان و شرکت ها مشخص گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 تیر 1403 بروزرسانی: 8 تیر 1403 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2463

به "مطالعه تازه بر کار هیبریدی: راه حلی برای سرانجام دادن به جنگ کار از خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه تازه بر کار هیبریدی: راه حلی برای سرانجام دادن به جنگ کار از خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید