مرکل: اختلافات آمریکا و اروپا ریشه های ساختاری دارد

به گزارش مجله دور زمین، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد اختلافات آمریکا و اروپا ریشه های ساختاری دارد و اروپا دیگر در کانون اتفاقات جهان نیست.

مرکل: اختلافات آمریکا و اروپا ریشه های ساختاری دارد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش، به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت اختلافات آمریکا و اروپا ریشه های ساختاری دارد و صرف حضور ترامپ باعث ایجاد این اختلاف ها نشده است.

مرکل گفت: فکر می کنم اختلافات آمریکا و اروپا دلایل ساختاری دارد، اگرچه طبیعی است که صحنه سیاسی تحت تأثیر افراد دخیل در آن هم قرار بگیرد.

صدراعظم آلمان گفت: الان مدتی است شاهدیم که نگاه آمریکا به خودش آن ابرقدرتی که سابقاً بوده نیست و در این زمینه تغییری رخ داده است. رئیس جمهور اوباما از مدت ها قبل از قرن آسیایی به عنوان چشم انداز آمریکایی ها سخن می گفت. این، به معنای آن است که اروپا دیگر در کانون اتفاقات جهان نیست و این مسئله ای است که به مرور آشکارتر می گردد.

مرکل گفت: به همین خاطر است که اروپا باید همزمان با کاهش تمرکز ایالات متحده روی آن خودش برای خودش نقش ژئوپولتیک طراحی کند. برای ترامپ، زندگی در یک جهانی چندجانبه مسئله ای نیست که اهمیت چندانی دشته باشد.

صدراعظم آلمان گفت: چندجانبه گرایی باور مسلط در جهان بعد از اتمام جنگ جهانی دوم بوده است. نه فقط آمریکا بلکه چندین کشور در حال بازتعریف نحوه نگاه خود به چندجانبه گرایی هستند. آن ها معتقدند با پرداختن به امور کشور خودشان می توانند بیشتر به جهان خدمت نمایند.

مرکل گفت: من بر این باور هستم که وقتی بین کشورها شراکت هایی بوجود بیاید که برای هر دو طرف سودمند باشند بهترین موقعیت های برد-برد حاصل می شوند. این نظر، الان تحت فشار های فزاینده ای قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 780

به "مرکل: اختلافات آمریکا و اروپا ریشه های ساختاری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اختلافات آمریکا و اروپا ریشه های ساختاری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید