ترکیه: رابطه ما با آمریکا فراحزبی است

به گزارش مجله دور زمین، تهران (پانا)-وزیر خارجه ترکیه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت رابطه محبت آمیز بین رئیس جمهوری ما و ترامپ حتی در مشکل ترین زمان هم به اثبات رسیده است. ما رویکرد صادقانه خود را در روابطمان با آمریکا نشان می دهیم فارغ از اینکه چه کسی پیروز این انتخابات می شود.

ترکیه: رابطه ما با آمریکا فراحزبی است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه همچنین به ارزیابی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و گفت: ما نمی خواهیم کشوری به این شکل دچار تشکیک شود و در جامعه تفرقه به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: در آمریکا برخی از ایالت ها هنوز انتخابات در جریان است. برخی به صورت پستی و برخی به صورت حضوری آرای خود را اعلام کرده اند. فکر می کنیم که شمارش آرا یک یا دو روز ادامه پیدا می کند. امیدواریم که فرایند شمارش آرا به صورت شفاف و دموکراتیک صورت گیرد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: همه ما به ویژه مردم آمریکا باید به نتایج این انتخابات احترام بگذارند. ما با دولت های دموکرات و جمهوری خواه کار کرده ایم. ما روابط خود را با آمریکا فرا حزبی می دانیم.

چاووش اوغلو همچنین به مسائلی چون بیگانه هراسی، پوپولیسم، نژادپرستی و اسلام هراسی در اروپا اشاره کرد و به همتایانش در فرایند همکاری جنوب شرق اروپا گفت، فرایند یکپارچه سازی اتحادیه اروپا برای توسعه بسیاری از کشورهای منطقه اولویت بود.

وی اضافه کرد، ترکیه امیدوار است که این اتحادیه پیروز باشد و با ایده های خود همراه شود. آنکارا امیدوار است که اتحادیه اروپا به جای آنکه متمایز باشد، وحدت داشته باشد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت، اولویت استراتژیک ترکیه دستیابی به عضویت کامل در اتحادیه اروپا است و اتحادیه اروپا را به چشم انداز و پایبندی به اصول و تعهدات خود فراخواند.

وی همچنین به مساله پاندمی سراسری کرونا در جهان اشاره کرد و گفت، همه از اهمیت همکاری منطقه ای و بین المللی در این باره آگاه هستند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین به صورت جداگانه روز پنجشنبه با وزیر خارجه صربستان و معاون اول نخست وزیر کوزوو نیز پیش از این نشست در آنتالیا دیدار کرد و پس از دیدار با معاون اول نخست وزیر کوزوو در توئیتی نوشت: ما درباره مسائل دو جانبه و منطقه ای گفتگو کردیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1448

به "ترکیه: رابطه ما با آمریکا فراحزبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: رابطه ما با آمریکا فراحزبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید