مدل واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی نیازمند بازنگری است

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/فارس سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه نیازمند بازنگری مدل واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی هستیم، گفت: باید به سمت برقی سازی این ناوگان حرکت کنیم که در این راستا تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است.

مدل واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی نیازمند بازنگری است

محسن حدیقه جوانی شنبه 4 دی در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه در شیراز، با تاکید بر استفاده از ظرفیت حمل و نقل پاک، بیان نمود: امید است بتوانیم یک فرایند مناسب در مورد TOD اتخاذ و افراد را تشویق به استفاده از حمل و نقل پاک کنیم و خدمات پیاده و دوچرخه را در سطح شهر توسعه دهیم.

حدیقه جوانی اضافه نمود: در زمینه اصلاح و ساماندهی رفتارهای ترافیکی صحیح، استفاده بهینه و بهتر از پارک های ترافیکی مدنظر است و تکمیل سامانه های هوشمند در مکان های مناسب در راستای روان سازی جریان ترافیک و اولویت دهی به موضوعات هوشمند سازی و توسعه و تجهیز ترافیک محلی نیز از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: مدیریت یکپارچه حمل و نقل مسافر و پیگیری اجرای ضابطه 777 کشور موضوع بسیار مهمی است که در مدیریت هزینه تاثیر می گذارد و این مبحث به عنوان یک نقشه راهی است که بدانیم در چه مسیری حرکت و تعادل ایجاد کنیم تا کمترین تعارض حادث گردد و به بهینه بودن برسیم.

حدیقه جوانی به مسائل حوزه ناوگان اتوبوسرانی اشاره نمود و اضافه نمود: متأسفانه در این حوزه با فرسودگی این ناوگان و کاهش رضایتمندی روبرو هستیم و در مدل واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی نیز نیازمند بازنگری روش ها هستیم.

او ادامه داد: در موضوع کاهش سهم دولت در پرداخت هزینه های حمل و نقل نیز با توجه به اینکه با یارانه اتوبوس ها مرتبط است، اشکالاتی در این زمینه وجود دارد و باید به سمت برقی سازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی حرکت کنیم که در این راستا تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز بعلاوه به حوزه تاکسیرانی اشاره نمود و گفت: در این حوزه هم فرسودگی قابل توجهی وجود دارد و باتوجه به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در مورد نوسازی هزار دستگاه تاکسی، بزودی این امر شروع می گردد تا از مخاطرات مرتبط با این حوزه تا حدودی دور بمانیم.

حدیقه جوانی در ادامه ضمن درخواست از مجموعه پلیس راهور که اهتمام ویژه ای به مسیرهای دوچرخه و پیاده داشته باشند، گفت: نیازمند مشارکت پلیس راهور در ساماندهی ناوگان باری و سطح معابر به علت عبور وسایل نقلیه سنگین که علاوه بر سوانح و تصادفات تأثیر بسیار زیادی در روسازی معابر دارد و خسارت های زیادی را وارد می نماید، هستیم.

او بیان کرد: پیگیری و ایجاد گیت ها و دروازه های توزیع و در حال حرکت برای جلوگیری از ناوگان دارای تخلف اضافه بار و راه اندازی توقفگاه های باری در مبادی ورودی شهر از دیگر مواردی است که به وسیله سازمان متبوع در حال پیگیری است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز بعلاوه به حوزه آموزش اشاره نمود و گفت: در این حوزه نیز دچار مشکل موازی کاری و اقدامات جزیره ای هستیم که با تدوین طرح جامع فرهنگ سازی ترافیک که مسئولیت ها و وظایف هر بخش و نهادی را مشخص می نماید، این مسائل برطرف می گردد.

هوشمند سازی از دیگر موضوعاتی بود که حدیقه جوانی به آن اشاره نمود و گفت: در این حوزه هم مطالعات ITS را داریم و هم اکنون 30 بسته خدماتی آماده است که این بسته ها در بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی شده است. بعلاوه در موضوع سرمایه گذاری 64 بسته طراحی شده و پیگیر اعتبار آنها از محل ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری هستیم و امید است بتوانیم موضوعات مرتبط با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2125

به "مدل واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی نیازمند بازنگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی نیازمند بازنگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید