ماجرای فروش تلگرامی داروهای کمیاب ، میوه فروش های کلاهبردار یک هفته ای 4 میلیارد کاسب شدند

به گزارش مجله دور زمین، چهار باند خرید و فروش داروهای اینترنتی و نیز یک باند سارقان اسکیمری که کسب وکار سیار داشتند و از 380 نفر حدود 4 میلیارد تومان کلاهبرداری نموده بودند، با کوشش پلیس فتا دستگیر شدند.

ماجرای فروش تلگرامی داروهای کمیاب ، میوه فروش های کلاهبردار یک هفته ای 4 میلیارد کاسب شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رورزنامه ایران، اعضای این باند یک گروه تلگرامی داشتند و داروهای نایاب و کمیاب را برای فروش در این گروه معرفی می کردند. یک زن جوان تحصیلکرده که 10 سال در یک داروخانه کار می کرد، یکی از متهمان این باند است. وی راز فعالیت های مجرمانه شان را برملا کرد:

  • داروها را از کجا می آوردی؟

از یک گروه تلگرامی می خریدم. این دارو به عنوان داروی ضدکرونا به کشور وارد شده و قرار بود فقط در بیمارستان ها استفاده گردد اما تعدادی از آن را اینترنتی می فروختند. نمی دانم چه کسانی این کار را می کردند اما من از یک گروه تلگرامی می خریدم.

  • مدرک تحصیلی و شغلت چیست؟

من 10 سال است که در داروخانه کار می کنم. مدرکم مرتبط با رشته های پزشکی است.

  • چطور دستگیر شدی؟

قرار بود داروها را به یک نفر بدهم و زمانی که خواستم داروها را به پیک تحویل دهم، پیک موتوری پلیس از آب در آمد.

  • چه مدت است که این کار را می کنی؟

10 روز. من 70 بسته دارو را هر کدام به مبلغ 350 هزار تومان خریدم. حدود 30 میلیون تومان دارو خریدم. همکارانم که این داروها را از من می گرفتند، هر کدام را 800 هزار تومان می فروختند.

  • واسطه دارویی

نیما یکی دیگر از اعضای این باند است که دستگیر شده است. مرد جوانی که خودش را واسطه دارویی معرفی می نماید و از بازار خرید و فروش داروها در فضای مجازی می گوید.

  • اعضای این گروه تلگرامی چه کسانی بودند؟

بعضی داروسازان، کادر پزشکی، مسئولان داروخانه ها و نسخه پیچ ها داخل آن عضویت دارند و در آنجا اقدام به تبادل دارو می نمایند.

  • تو تحصیلات پزشکی داری؟

نه. فوق دیپلم مکانیک هستم و تا یک سال قبل روی خودروهای اینترنتی کار می کردم.

  • پس چطور وارد این گروه شدی؟

یکی از دوستانم مرا عضو کرد. هر کسی می تواند وارد این گروه ها گردد.

  • وظیفه ات چه بود؟

تبادل داروها و کالاهای پزشکی. ماهی 5 تا 6 میلیون تومان هم درآمد داشتم. دارو را برای یک نفر می بردم و در مقابل کالای پزشکی یا داروی دیگری تحویل می گرفتم.

  • افرادی که داروها را در اختیارت قرار می دادند، چه کسانی بودند؟

بعضی داروخانه دار هستند یا فروشنده کالاهای پزشکی. بعضی داروها کمیاب است و گران قیمت و بازار آزاد خوبی دارد. اغلب این داروها و کالاها را در این گروه برای فروش می گذاشتند. درآمد خوبی برایشان داشت اما خوب پلیس فتا ما را دستگیر کرد.

  • میوه فروش های کلاهبردار

باند دیگری که توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر شده اند، میوه فروش های سیاری هستند که کارت خریداران را به دست آورده و هر آنچه داخل حسابشان بود، خالی می کردند. یکی از اعضای باند راز فعالیت شان را این گونه اعلام کرد:

ما یک خودروی وانت با بار پرتقال را در نزدیکی بلوار فردوس برای فروش می گذاشتیم. افرادی که برای خرید می آمدند، میوه را در اختیارشان قرار می دادیم و کارت عابربانک مشتری ها را می گرفتیم تا داخل خودرو با دستگاه پول را حساب کنیم. داخل ماشین و کنار دستگاه پز، یک دستگاه اسکیمر گذاشته بودیم که مشخصات کارت را کپی می کرد و رمز را هم که من از مشتری ها می گرفتم تا کارت بکشم و بدین ترتیب تمام اطلاعات کارت را به دست می آوردیم.

  • ایده این کار چطور به ذهن تان رسید؟

سردسته اصلی ما در ترکیه است. او به ما گفت که با این کار می توانیم کلی پول به دست آوریم.

  • با این شخص چطور آشنا شدی؟

من برای کار به ترکیه رفته بودم و به عنوان راهنمای جهانگرد های ایرانی در ترکیه کار می کردم که با شاهین در ترکیه آشنا شدم. او از من 35 میلیون تومان پول قرض گرفته بود تا ماشینش را تعمیر کند. به شاهین زنگ زدم که پولم را می خواهم که این کار را به من آموزش داد.

  • چه شد که به ایران آمدی؟

به خاطر شاهین با چند نفر دعوا کردم و پلیس ترکیه مرا گرفت و به ایران فرستاد. بعد هم در یک بنگاه املاکی در تهران مشغول به کار شدم.

  • کار به چه صورت انجام می شد؟

تمام کارها را شاهین انجام می داد. دستگاه اسکیمر و وانت و وسایل را خودش برایم فرستاد. حتی میوه ها را هم همدستش برایمان از بازار می خرید و می فرستاد.

  • با پول ها چه کردید؟

ما 8 روز این کار را انجام دادیم و هنوز فرصت نکرده بودیم به پول برسیم. زمانی هم که در بازداشتگاه بودیم، شاهین همه پول ها را از حسابمان خالی کرد. تا الان مبلغ 500 میلیون تومان شکایت داریم. اما در مجموع از حدود 380 نفر حدود 4 میلیارد تومان کلاهبرداری کردیم.

  • چطور بازداشت شدید؟

مالباخته ها شکایت کردند و پلیس فتا هم با آنالیز تراکنش ها به میوه فروشی ما رسید و دستگیر شدیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1121

به "ماجرای فروش تلگرامی داروهای کمیاب ، میوه فروش های کلاهبردار یک هفته ای 4 میلیارد کاسب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای فروش تلگرامی داروهای کمیاب ، میوه فروش های کلاهبردار یک هفته ای 4 میلیارد کاسب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید