قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز پنج شنبه، با تضعیف قیمت دلار و وجود شواهدی مبنی بر تقاضای زیاد سوخت در آمریکا، قیمت نفت بالا رفت. این درحالی است که قیمت نفت در معاملات روز گذشته بیش از 1 درصد سقوط نموده بود.

قیمت نفت افزایش یافت

افزایش مناقشات تجاری بین چین و آمریکا و بحران هایی که اقتصادهای در حال ظهور دنیا را در بر گرفته است، تردیدهایی را در مورد آینده تقاضای دنیای انرژی به وجود آورده است.

در هفته های اخیر سهام، اوراق قرضه و ارزهای اقتصادهای در حال ظهور، در پاسخ به بحران های مالی در ترکیه، آرژانتین، آفریقای جنوبی و ونزوئلا، سقوط نموده اند.

دلار امروز 0.1 درصد در برابر ارزهای مهم دنیا افت کرد اما همچنان سال جاری 3.3 درصد تقویت گردیده است. پرواز سرمایه به خارج از بازارهای در حال ظهور به نفع دلار تمام گردیده است.

امروز قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت با 39 سنت افزایش به 77.66 دلار رسید، اما همچنان بسیار پایین تر از قیمت روز سه شنبه است که به 80 دلار نزدیک گردیده بود.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، 12 سنت بالا رفت و به 68.85 دلار رسید.

بازارها در حال آماده شدن برای کاهش حدود 1 میلیون بشکه ای صادرات ایران از ماه نوامبر هستند. از زمان اعلام تحریم های آمریکا در ماه می، قیمت های نفت 3 درصد جهش نموده اند.

هفته گذشته میزان ذخایر نفت خام آمریکا در حالی افت کرد که تقاضای بالای سوخت، پالایشگاه ها را تشویق کرد تا فراوری خود را افزایش دهند.

سازمان کشورهای صادرکننده سوخت هم چهارشنبه شب بیان کرد تقاضای دنیای نفت خیلی زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد و تا آخر سال جاری به 100 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 102

به "قیمت نفت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید