قربانی: درست نیست خودمان را به هر مقامی بفروشیم

به گزارش مجله دور زمین، پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در فوتبال ایران کمیته فنی کشک است و هیچ نقشی ندارد.

قربانی: درست نیست خودمان را به هر مقامی بفروشیم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، پیروز قربانی در مورد نقش کمیته فنی در فوتبال ایران گفت: طبق فرمایش علی پروین کمیته فنی یعنی کشک. هیچ سیستم و قانونی برای انتخاب اعضای کمیته فنی وجود ندارد و توضیح وظایف خاصی برای آنها وجود ندارد. در 10-20 سال اخیر هیچ کمیته فنی تاثیرگذاری در فوتبال ایران وجود نداشته است. یکسری از آدم ها قابل احترام هستند ولی اکثرا کمیته فنی ها از اعضایی تشکیل شده که 30 سال از فوتبال دور بودند. فقط صرف آن است که پیشکسوت جایی بودند.

وی اضافه نمود: کمیته فنی در انتخاب مربیان هیچ نقشی ندارد شاید فقط نقش مشاوری برای مدیرعاملی را داشته باشد. اکثرا سرمربیانی که انتخاب می شوند در جبهه مقابل این کمیته ها قرار می گیرند. حق با سرمربی است. شاید از ریز جزییات تمرینات سرمربی، سبک بازی و نوع بازیکنانی که او نیاز دارد خبر نداشته باشد و فقط برای ابراز وجود جلسه ای می گذارند و نکاتی را به سرمربی می گوید. طبیعتا او جبهه می گیرد و می گویند یکسری آدم هستند که هیچ شناختی از سبک بازی من ندارند.

قربانی اعلام نمود: یک انتقادی به اعضای کمیته های فنی دارم، درست نیست آدم خودش را به هر پست و مقامی بفروشد چون انتخاب مدیرعامل هستند باید در جهت اهداف هر چند غلط او حرکت نمایند.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه در فوتبال ایران چه کسانی نقش کمیته فنی را بازی می نمایند، مطرح کرد: باید شرایط را آنالیز کنیم، باید ببینیم چه کسی در آن مقطع تصمیم گیر است، شاید در آن مقطع شرایط اقتصادی و محدودیت هایی داریم که آن می گردد انتخاب شما. بعد از رفتن کی روش فوتبال ایران یک نظام قانونمند ندارد و هیچ زمانی تحقیق نکردیم که تماشاچیان چه سبکی را می پسندند و بر اساس آن سرمربی را انتخاب کنیم. کی روش در زمان خودش و در سبکش یکی از بهترین ها در جهان بود. بعد یکسری گزینه ها را آنالیز کردیم و به ویلموتس رسیدیم. سبکی که او برای تیم ملی در نظر گرفته بود و تیم ملی بازی می کرد با کی روش خیلی متفاوت بود. فقط آنالیز کردیم به پولی که داریم و اینکه نحوه قراردادش به ما می خورد یا نه و بعد دست به انتخاب زدیم. نحوه انتخاب سرمربیان ما به این صورت شده است.

قربانی در رابطه با پیشنهاد ویلموتس از سوی وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال، گفت: در روانشناسی بحثی داریم به عنوان دایره شناسایی ها. آدمی در یک زمینه مهارت دارد و در خیلی زمینه ها مهارت ندارد و وقتی می تواند پیروز باشد که در دایره مهارت های خود حرکت کند. هیچ کدام مان در بحث مدیریت این مهارت را نداریم و تخصصی نداریم و پیشنهاد می دهیم. متاسفم برای آن عده که می دانند یک آدم غیرمتخصص پیشنهاد می دهد و آن پیشنهاد را قبول می نماید و می گردد همان آشی که برای ورزش ما اتفاق افتاده است.نمی خواهم سیاه نمایی کنم و بگویم در همه زمینه های مدیریتی این مشکل را داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از انتخاب سرمربیان به عهده کمیته فنی است، تاکید نمود: صفر درصد، نقش فراقتصادیته ای دارند. برای فریب افکار عمومی می گویند که کمیته فنی ما 10 گزینه را آنالیز نموده است و یکی را انتخاب می کنیم. اصلا بیایید بگویید فلان دلال یک نفر را معرفی نموده و به پولی که داریم می خورد و ما او را انتخاب کردیم. من به قاطعیت می گویم کمیته فنی ما هیچ نقشی در فوتبال ما ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1206

به "قربانی: درست نیست خودمان را به هر مقامی بفروشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی: درست نیست خودمان را به هر مقامی بفروشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید