فناوری انسان ها را بی حوصله می نماید

به گزارش مجله دور زمین، نتایج یک مطالعه علمی نشان می دهد استفاده بیش از حد از دستاوردهای فناورانه و ابزار ارتباطی مدرن انسان ها را نابردبار و بی حوصله می نماید.

فناوری انسان ها را بی حوصله می نماید

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از زددی نت، تحقیقات دانشمندان حاکی است استفاده بیش از حد از دستاوردهای فناورانه و ابزار ارتباطی مدرن انسان ها را نابردبار و بی حوصله می نماید.

این پژوهش حاکی است استفاده بیش از حد از گوشی، تبلت، رایانه و غیره برای قرار دریافت در جریان امور مختلف و پیشبرد فعالیت های شخصی و حرفه ای اگر چه مزایایی هم دارد، ولی بی حوصلگی و عدم صبر و حوصله را نیز در افراد تشدید می نماید.

آنالیز که در این زمینه با مشارکت 2 هزار نفر در انگلیس اجرا شده نشان می دهد که بیشتر این افراد به دنبال استفاده طولانی از گوشی و تبلت و رایانه در طول روز بی حوصله تر و عصبی تر می شوند. از همین رو متخصصان به مردم توصیه می نمایند برای استفاده از این نوع ابزار محدودیت هایی در نظر بگیرند و خود را بیش از حد به آنها وابسته ننمایند.

به گفته محققان استفاده شدید از گوشی و رایانه این تصور را در افراد ایجاد می نماید که همه چیز باید سریع تر اجرا شده و زودتر به نتیجه برسد. این در حالی است که فرایند طبیعی امور بدین گونه نیست و این تضاد تاثیرات روحی و روانی منفی بر افراد برجای می گذارد.

منبع : فارس

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 449

به "فناوری انسان ها را بی حوصله می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری انسان ها را بی حوصله می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید