معرفی ژاپن ایر لاینز

به گزارش مجله دور زمین، آشنایی با شرکت ژاپن ایرلاینز

شرکت خطوط هوایی ژاپن(Japan Airlines) یا جال(JAL) و یا نیهون ککو کابوشیکی گایشا(日本航空株式会社) را به هر نامی که بشناسید، در واقع یک شرکت هواپیمایی بزرگ و قدیمی را شناخته اید. بر اساس گزارشی که سایت هوانوردی travelandleisure منتشر کرد، از نظر مسافرانی که با ژاپن ایرلاینز مسافرت کرده اند درباره این ایرلاین ژاپنی هیچ نکته منفی وجود ندارد! در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم ژاپن ایرلاینز را بررسی کنیم.

معرفی ژاپن ایر لاینز

اطلاعات و تاریخچه کلی ژاپن ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ژاپن در سال 1951 با 100 میلیون ین سرمایه اولیه تاسیس شد و در سال 1953 هنگامی که تنها دو سال از تاسیس این شرکت گذشته بود و در حالی که سرمایه ای بالغ بر 1 بیلیون ین داشت، ژاپن ایر لاینز تبدیل به هواپیمایی ملی ژاپن گشت. برای این کار دولت وقت ژاپن 1 بیلیون ین دیگر به سرمایه شرکت تازه اضافه کرد و در مجموع هواپیمایی ملی ژاپن با مجموع 2 میلیارد ین سرمایه شروع به کار کرد. در سال 1987، یعنی 3 دهه بعد از تاسیس و ملی شدن این شرکت هواپیمایی، مالکیت این شرکت مجددا به دست بخش خصوصی سپرده شد. دفتر مرکزی این ایر لاین در منطقه شیناگاوای شهر توکیو مرکز ژاپن قرار گرفته است. در سال 2002، جال با شرکت هواپیمایی ژاپن ایر سیستم(japan air system) ادغام شد. پس از این یکی شدن، جال از نظر جا به جایی مسافر در جهان همواره در 10 هواپیمایی برتر بوده است و تعداد مسافرانش روز به روز بیشتر می شود.

قطب های اصلی ژاپن ایر لاینز 4 فرودگاه در 2 شهر مختلف هستند که عبارتند از: فرودگاه بین المللی ناریتا و فرودگاه هانه دا در توکیو و فرودگاه بین المللی اوزاکا و فرودگاه بین المللی کانزای در اوزاکا هستند. شرکت های تابعه هواپیمایی ژاپن عبارتند از جی ایر، جال اکسپرس و ژاپن ترنسوشن ایر که همگی عضو اتحاد هوایی وان ورلد(one world) نیز می باشند. شرکت هوایی ژاپن از دسته شرکت های هواپیمایی است که پرواز ارزان را به مسافران با خدمات مناسب و با کیفیت بالا ارائه می دهد. از بزرگ ترین رقبای جال می توان به خطوط هوایی آل نیپون اشاره کرد که در حال حاضر دومین شرکت بزرگ هوایی در ژاپن و جدی ترین رقیب ژاپن ایر لاینز است. شرکت هواپیمایی ژاپن دارای 220 مقصد پروازی در 35 کشور جهان است. این شرکت هواپیمایی به قاره های آسیا، اقیانوسیه، اروپا و آمریکای شمالی پرواز دارد.

بیشتر این مقصد ها به توکیو، هنگ کنگ سئول، دهلی، جاکارتا، لندن پاریس، ونکوور، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، شیکاگو و نیویورک است. همچنین 50 مقصد داخلی در ژاپن را پشتیبانی می کند. به طور میانه جال در ماه حدودا 22 هزار پرواز داخلی و خارجی انجام می دهد. طبق آماری که در سال 2009 از طرف این شرکت اعلام شد، 279 فروند هواپیما در ناوگان این شرکت موجود است. خطوط هوایی ژاپن در حال حاضر به جز انجام خدمات هواپیمایی و ترابری، حامی رسمی فدراسیون فوتبال ژاپن، تیم ملی ژاپن، تیم فوتبال باشگاهی شیمیزو اس- پالس و تیم فوتبال باشگاهی کونسادول ساپورو است.

نام شرکت هواپیمایی ژاپن: Japan Airlines

کد یاتا: JL

کد ایکائو: JAL

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ژاپن: www.jal.com

کلاس های پروازی ژاپن ایر لاینز

کلاس اکونومی: ارزان ترین کلاس پروازی ژاپن ایر لاینز کلاس اکونومی این شرکت است. کلاس اکونومی خود به 3 دسته بر اساس جایگاه های مسافران تقسیم می شود. جایگاه ها اسکای وایدر(JAL SKY WIDER) که شامل 3 جایگاه در کنار هم در هر ردیف و امکاناتی همانند دسته جایگاه در دو طرف، پریز برق، فضای کافی برای قرار دادن کیف و یا چمدان خود در زیر جایگاه، مانیتور لمسی با قابلیت وصل شدن به پورت های خارجی، جایگاه مخصوص وسایل کوچک تر و دم دستی است. مدل جایگاه دیگر اسکای وایدر 2(JAL SKY WIDER Ⅱ) است که فرقش با مدل اول این است که دو جایگاه در هر ردیف دارد. مدل های دیگری هم در این کلا پروازی وجود دارد که اصولا همگی با امکانات جایگاه های مسافر تفکیک می گردند.

کلاس پروازی پرمیوم اکونومی: این کلاس پروازی نیز به تفکیک مدل جایگاه هایش به دو نوع مدل جال اسکای پرمیوم(JAL SKY PREMIUM) و جال اسکای شل سیت(JAL SKY SHELL SEAT) تقسیم می شود. جایگاه های اسکای پرمیوم قابلیت انعطاف به پشت تا 10 سانتی متر را دارند، زیرپایی با قابلیت 7 سانتی متر انعطاف به جلو دارند، 3 جایگاه مختلف برای قرار دادن وسایل دم دستی دارند، مانیتور لمسی، جایگاه مخصوص لپ تاپ، پریز برق مخصوص دارند. جایگاه های جال اسکای شل سیت راحتی دو برابر جایگاه های دسته اول را دارند. قابلیت انعطاف بیشتر، مانیتورهای لمس مخصوص، فضای لگ روم بزرگ تر، کنترل مخصوص برای هدایت جایگاه و یا وسایل دیگری که در طول پرواز در اختیار مسافرین قرار می گیرد از جمله امکانات این پرواز است.

کلاس بیزینسی: در این کلاس پروازی شما امکان انتخاب از بین 7 نوع جایگاه در این کلاس را پیش روی خود دارید. جال اسکای سوئیت(JAL SKY SUITE)، جال اسکای سوئیت 2(JAL SKY SUITEⅡ)، جال اسکای سوئیت 3(JAL SKY SUITE Ⅲ)، جال شل فلت نئو(JAL SHELL FLAT NEO)، جال شل فلت سیت(JAL SHELL FLAT SEAT)، جال اسکای ریکلانر(JAL SKYRECLINER) و جال اسکای لوکس سیت(JAL SKYLUXE SEAT) می باشد. جایگاه های اسکای سوئیت می توانند با فضای شخصی که برای شما می سازند، جایگاه مناسبی برای یک خواب راحت در پرواز برای مسافران داشته باشند. این جایگاه ها بسیار مجهز اند و راحتی و آسایش شما در طول پرواز را تامین می کنند. اسکای سوئیت 2، جایگاه های راحت و مناسبی به شما برای داشتن محیطی کوچک و راحت می دهد. امکانات این جایگاه ها بسیار تکمیل است. اسکای سوئیت 3 دارای جایگاه هایی است که محیطی برای قرار دادن وسایل شخصی شما و همچنین لگ روم مخصوص و دیگر امکانات مخصوصش را برای مسافر به همراه دارد.

اگر در سفرتان تنها نیستید و با خود همراه دارید، این جایگاه ها به شما توصیه می شود. جایگاه های جال شیت فلت نئو نیز دارای امکاناتی همانند فضای لگ روم برزگ، جایگاه های هوشمند که به وسیله کنترل می توان دستورات لازم را به آن داد و در طول سفر بسیار آرام از شرایط راحت لذت برد. امکانات جایگاه های جل شیت فلت سیت نیز همانند امکانات فلت سیت نئو هستند با این احتساب که راحت ترند. جایگاه های جال اسکای ریکلانر را می توان اینگونه توصیف کرد که تخت خواب های جمع و جوری هستند که قابلیت جایگاه شدن را هم دارند! فاصله استاندارد و تقریبا زیادی که بین جایگاه ها هست این امکان را به مسافران می دهد تا از انعطاف زیاد جایگاه های خود در این پرواز استفاده کنند. و در آخر به جال اسکای سوئیت سیت می رسیم که در واقع می توان گفت عصاره راحتی تمامی 6 مدل جایگاه قبل را در خود دارد. لگ روم بزرگ و انعطاف زیاد جایگاه، پشت سری های مخصوص که متناسب با گردن و شرایط مسافر در پرواز طراحی شده است، مانتیورهای اختصاصی، چراغ مطالعه مخصوص از امکانات ویژه ای این جایگاه ها در کلاس بیزینسی است.

فرست کلاس: جال سوئیت(JAL SUITE) یا همان فرست کلاس را می توان بهترین کلاس پروازی هواپیمایی ژاپن دانست. خدمات این کلاس پروازی به گونه ای طراحی شده است که مسافران حس کنند در خانه خود حضور دارند. فضای اختصاصی، 2 نوع مختلف نرم و سخت از الیافی که در پرواز به طور مثال در بالشت های خود با آن تماس دارید، کابینی که از چوب ساخته شده است، مانیتور23 اینچی از ویژه ترین امکاناتی است که در این کلاس پروازی در اختیار مسافران قرار می گیرد.

هواپیماهای ژاپن ایرلاینز

هواپیمای بوئینگ 777

هواپیمای بوئینگ 767

هواپیمای بوئینگ 800-737

جت برزیلی Embraer E170

شرکت هواپیمایی ژاپن به زودی هوااپیمای بوئینگ دریم لاینر 787(Boeing Dreamliner 787) را وارد ناوگان هوایی خود می کند.

نکات ضروری برای سفر با ژاپن ایر لاینز

  • اگر در هنگام پرواز خدماتی همانند سرو غذا را احتیاج دارید، حتما در هنگام رزرو و خرید بلیط خود از جال، آن را درخواست کنید.
  • غذاهایی که در هواپیما سرو می شود، از یک ساعت قبل نهایت تهیه شده اند.
  • حساسیت های غذایی خود و یا آلرژی های خود را در هنگتم خرید بلیط به هواپیمایی ژاپن اعلام کنید.
  • مهمانداران و خدمه پرواز ژاپن ایرلاینز بهترین های این عرصه هستند.
  • قبل از رزرو و خرید بلیط حود حتما قوانین هواپیمایی را به دقت در وب سایت جال مطالعه بفرمایید.
  • اپلیکیشن همراه ژاپن ایرلاینز را بر روی موبایل خود نصب کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2120

به "معرفی ژاپن ایر لاینز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ژاپن ایر لاینز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید