فروش بیش از 67 هزار کتاب در 2 روز نخست از اجرای طرح تابستانه کتاب

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از رادیو برنامه صبح و مصاحبه رادیو گفت وگو، آزاده نظربلند، معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به طرح تابستانه کتاب، گفت: این طرح، چهاردهمین دوره از طرح های فروش کتاب است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه ای را به بخش خرید کتاب اختصاص می دهد و به وسیله کتاب فروشی ها این یارانه به خریداران کتاب تخصیص داده می گردد.

فروش بیش از 67 هزار کتاب در 2 روز نخست از اجرای طرح تابستانه کتاب

وی از اجرای این طرح در تمام کتاب فروشی های کشور اطلاع داد و اظهار کرد: در کل کشور 765 کتاب فروشی داریم که عضو طرح تابستانه هستند. 596 کتاب فروشی در مراکز استان ها و 169 کتاب فروشی نیز در سایر شهرستان های استان ها داریم.

معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان نمود: بعد از دو روز از اجرای طرح تابستانه کتاب، تعداد 67 هزار و 622 نسخه کتاب فروش رفتند که رقم قابل توجهی است و نزدیک به 26 میلیارد ریال مبلغ کل فروش بوده است.

وی با بیان اینکه طرح هایی همچون طرح تابستانه کتاب باعث افزایش خرید کتاب می گردد، عنوان نمود: 20 درصد یارانه خرید کتاب تا سقف 150 هزار تومان در این طرح ها اعمال می گردد و این انگیزه و مشوقی برای افراد کتابخوان است تا بتوانند کتاب های مورد علاقه شان در حوزه های عمومی؛ کودک و نوجوان و دانشگاهی را تهیه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1309

به "فروش بیش از 67 هزار کتاب در 2 روز نخست از اجرای طرح تابستانه کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بیش از 67 هزار کتاب در 2 روز نخست از اجرای طرح تابستانه کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید