فراکسیون مستقلین ولایی: اصلاحات قانون انتخابات، مغایر روح قانون اساسی است

به گزارش مجله دور زمین، تهران (پانا) - سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از مخالفت اعضای شورای مرکزی این فراکسیون با اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

فراکسیون مستقلین ولایی: اصلاحات قانون انتخابات، مغایر روح قانون اساسی است

به گزارش روابط عمومی مجلس، غلامرضا نوری قزلجه با اشاره به نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی گفت: جلسه شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم امروز یکشنبه 23 آذر آغاز و مباحث روز کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع بودجه، بر حضور فعال اعضای فراکسیون در مراحل بررسی بودجه 1400 و حضور در کمیسیون تلفیق بودجه تاکید شد.

وی گفت: اظهارات نامربوط رئیس جمهور ترکیه در باکو مطرح و ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و در راستای حفظ وحدت امت اسلامی به اردوغان مطالعه دقیق و کامل تاریخ منطقه و پرهیز از هرگونه اظهارنظر تفرقه افکنانه و تنش زا را که مخل حُسن همجواری کشورهای منطقه است، توصیه شد.

این نماینده مجلس گفت: در ادامه این نشست حل اساسی مسائل کولبران در مناطق مرزی توسط وزارت کشور مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: با توجه به دستور هفته جاری صحن و مطرح شدن دو اصلاحیه مهم در قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، نظر بیشتر اعضای حاضر در جلسه مخالف اصلاحات ناقص اجرا شده، بود و تاکید شد که هر گونه تضعیف جایگاه مجلس شورای اسلامی در امر نظارت بر انتخابات شورای اسلامی و همچنین ایجاد محدودیت های سنگین برای ثبت نام اشخاص در انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد انگیزه مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات ها به عنوان انتخاب شونده و انتخاب کننده، با روح قانون اساسی مغایر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1530

به "فراکسیون مستقلین ولایی: اصلاحات قانون انتخابات، مغایر روح قانون اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراکسیون مستقلین ولایی: اصلاحات قانون انتخابات، مغایر روح قانون اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید