عزم چین و فرانسه برای اجرای توافق پاریس بعد از خروج آمریکا

به گزارش مجله دور زمین، با شروع رسمی خروج واشنگتن از توافق اقلیمی پاریس، رؤسای جمهور چین و فرانسه در جبهه ای متحد تأکید کردند که این توافق لغو نشدنی است.

عزم چین و فرانسه برای اجرای توافق پاریس بعد از خروج آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه خروج رسمی واشنگتن از توافق اقلیمی پاریس، شی جینپینگ رئیس جمهور چین و امانوئل ماکرون رئس جمهور فرانسه، امروز (چهارشنبه) در جبهه ای متحد اعلام کردند که توافق پاریس، لغو نشدنی است.

روز دوشنبه، دولت آمریکا رسماً سازمان ملل را از قصد خود برای خروج از توافق اقلیمی پاریس آگاه کرد و با این اقدام، فرایند یکساله خروج واشنگتن از این توافق آغاز می گردد و یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تکمیل می گردد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، شی و ماکرون در یک بیانیه مشترک، بر حمایت مستحکم خود از توافق پاریس تأکید کردند و آن را یک فرایند لغو نشدنی و محوری برای اقدام محکم در زمینه آب و هوا تلقی کردند.

طبق این گزارش، رئیس جمهور فرانسه بدون آنکه مستقیماً نامی از آمریکا ببرد در حالیکه در کنار رئیس جمهور چین در پایتخت این کشور شرق آسیا نشسته بود، در مورد اقدام واشنگتن در خروج از توافق اقلیمی پاریس توضیح داد که از انتخاب های دیگران متأسف است و ادامه داد: اما می خواهم به آنها بعنوان انتخاب های حاشیه ای نگاه کنم.

وی شرح داد با بازگشت اتحادیه اروپا، چین و روسیه به این توافق اقلیمی، انتخاب تنها یک نفر (برای خروج از توافق پاریس)، برای تغییر راستا دنیا کافی نیست و تنها موجب به حاشیه راندن آنها (آمریکا) می گردد.

شی در واکنش به خروج آمریکا از توافق اقلیمی گفت: ما از احترام دوجانبه و رفتار برابر حایت می کنیم و مخالف قانون جنگل و اقدامات ارعاب کننده هستیم.

رؤسای جمهور چین و فرانسه در سندی تحت عنوان پکن خواهان حفاظت از تنوع زیستی و تغییرات اقلیمی است، ماکرون و شی بر عزم خود برای تقویت همکاری جامعه بین الملل به منظور تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق پاریس تأکید کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 577

به "عزم چین و فرانسه برای اجرای توافق پاریس بعد از خروج آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم چین و فرانسه برای اجرای توافق پاریس بعد از خروج آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید