ظریف لیستی از تجهیزات پزشکی مورد احتیاج ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد

به گزارش مجله دور زمین، وزیر خارجه ایران با انتشار لیستی از تجهیزات پزشکی مورد احتیاج ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، از جهانیان خواست برای تأمین این احتیاجها تبعیض قائل نشوند.

ظریف لیستی از تجهیزات پزشکی مورد احتیاج ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) لیستی اقلام و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج ایران برای مقابله با ویروس کووید19 را منتشر کرد.

ظریف در صفحه توئیتر خود با تیتر ضروری، نوشت: کادر درمانی ایران با شجاعت در حال مبارزه با کووید19 در خطوط مقدم است.

وی ضمن انتقاد از تأثیر تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا بر تأمین تجهیزات پزشکی، اضافه کرد: اقدامات آنها به دلیل کمبودهای گسترده ای که بر اثر محدودیت های اعمالی بر دسترسی مردم ما به تجهیزات پزشکی/دارویی اتفاق افتاده، کُند شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سپس درباره تصویر لیستی که در این توئیت الصاق نموده، شرح داد: ضروری ترین احتیاجها در زیر ذکر شده اند. ویروس ها تبعیض قائل نمی شوند. پس بشریت هم نباید قائل گردد.

ظریف پیشتر امروز از صندوق بین المللی پول خواسته بود تا دسترسی ایران به یاری های مالی خارجی برای مقابله با ویروس کرونا را تسهیل نموده و نوشت: کریستالینا جورجیوا [مدیر اجرایی] صندوق بین المللی پول تاکید نمود که از کشورهای متأثر از کووید19، با ابزار [حمایت] سریع مالی پشتیبانی خواهد شد. بانک مرکزی ایران خواهان دسترسی فوری به این تسهیلات شده است. صندوق بین المللی پول و هیأت مدیره آن باید به دستور صندوق پایبند باشند، در طرف صحیح تاریخ قرار بگیرند و مسئولانه عمل نمایند.

وی همچنین با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، علی رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تحریم های ایالات متحده بر تجارت قانونی و پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، کوشش ها برای مبارزه با شیوع کووید-19 در ایران را با موانع جدی روبرو نموده است.

وزیر خارجه ایران همچنین تشدید تحریم ها و تروریسم مالی آمریکا علیه ایران و تاثیرات آن بر مرگ شهروندان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را محکوم کرد.

ظریف با اشاره به کوشش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خشکاندن منابع مورد احتیاج ایران برای جنگیدن با کووید19، گفته بود: دنیا دیگر نمی تواند در حالی که تروریسم مالی ایالات متحده با تروریسم پزشکی پیوند خورده است، ساکت بماند.

وی چندی پیش نیز با اشاره به تاثیر لغو پروازها به ایران روی شهروندانی که می خواهند به کشور بازگردند، از دولت ها و خطوط هوایی خارجی خواست به بازگشت آنها یاری نمایند. (جزئیات بیشتر)

لیست تجهیزات پزشکی مورد احتیاج ایران در توئیت ظریف

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1000

به "ظریف لیستی از تجهیزات پزشکی مورد احتیاج ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف لیستی از تجهیزات پزشکی مورد احتیاج ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید