زنان یمنی با نمک گذران زندگی می نمایند

به گزارش مجله دور زمین، گروهی از زنان در شهر امکلا یمن نمک برداشت می نمایند، صنعتی سنتی که پس از هفت سال جنگ ثابت می نماید که یک راه نجات است.

زنان یمنی با نمک گذران زندگی می نمایند

به گزارش خبرنگاران، زکیه عبید یکی از نزدیک به 500 زنی است که در روستایی مشرف به خلیج عدن در سواحل جنوبی یمن در این صنعت کار می نماید.

عبید به خبرگزاری فرانسه گفت: ما شیفتی کار می کنیم و خود را خواهر یکدیگر می دانیم، زیرا شرایط سخت یکدیگر را می دانیم.

زنان با پا های برهنه و لباس های عبایی حوضچه هایی را در هنگام جزر دریا حفر می نمایند و زمانی که آب دریا تبخیر شد، برمی گردند تا نمک را برای بسته بندی و فروش بیرون بکشند.

اکنون این راهی برای بقا است و تنها منبع عایدی بسیاری از خانواده در المکلا است. این زنان برای برداشت نمک و بسته بندی آن در ظروف پلاستیکی حدود 100 دلار در ماه عایدی دارند.

اشتغال به قدری کمیاب است که زنان به صورت چرخشی کار می نمایند تا افراد بیشتری بهره مند شوند. او گفت که این زنان به دو گروه تقسیم می شوند که هر کدام 15 روز کار می نمایند و بقیه استراحت می نمایند.

حفر گودال برای نمک: ایجاد انجمنی برای کارگران نمک اکنون به این معنی است که زنان می توانند نمک را برای آسیاب کردن، بسته بندی و فروش در سراسر یمن حمل نمایند.

از زمان تشکیل یک انجمن برای فراوری نمک دریایی در سال 2020، زنان می توانند نمک را برای آسیاب، بسته بندی و فروش در سراسر یمن حمل نمایند.

خمیس بهتروش، رئیس انجمن گفت: زنان هر سه ماه بین 20 تا 30 تن نمک فراوری می نمایند. فراوری در زمستان نسبت به تابستان کمتر است. هر کیسه تقریباً 3000 ریال یمن (12 دلار) فروخته می گردد، اما ما با تورم دست و پنجه نرم می کنیم.

یمن از سال 2014 درگیر جنگ داخلی است. به گفته سازمان ملل که آن را بدترین فاجعه انسانی دنیا می نامد، این درگیری صد ها هزار نفر را کشته و میلیون ها نفر را آواره نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2158

به "زنان یمنی با نمک گذران زندگی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان یمنی با نمک گذران زندگی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید