رگبار در اصفهان تا انتها هفته ادامه دارد، کاهش 2 درجه ای دما

به گزارش مجله دور زمین، ساناز جعفری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از ظهر امروز دوشنبه شاهد بارش باران به صورت رگباری و پراکنده در سطح استان اصفهان خواهیم بود.

رگبار در اصفهان تا انتها هفته ادامه دارد، کاهش 2 درجه ای دما

وی بیان داشت: بارندگی ها مطابق با پیش بینی های هواشناسی صورت گرفت و از هفته گذشته آغاز شد و تا این هفته ادامه دار است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل گذر از تابستان به پاییز هستیم و زمین همچنان گرم است بنابراین ورود جبهه هوای سرد از شمال و تقابل با جبهه هوای گرم از جنوب سبب رعد و برق و ایجاد یک همرفت خیلی قوی که عامل بروز تگرگ شدید و کوتاه مدت است، شده است.

امروز و فردا آبگرفتگی معابر اصفهان را خواهیم داشت

وی از وجود ناپایداری هوا تا آخر هفته اطلاع داد و گفت: برای دو تا سه روز آینده افزایش ابر به شکل لحظه ای داریم و شاهد بارش های رگباری و رعد و برق و مه آلودگی هستیم.

جعفری گفت: طی امروز و فردا آبگرفتگی معابر را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بین یک تا دو درجه کاهش دما را تا روز چهارشنبه خواهیم داشت، اضافه نمود: احتمال بارش تگرگ در این هفته وجود دارد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه کمترین درجه دما را بوئین میاندشت بایک درجه سانتیگراد دارد و گرمترین را چوپانان دارد، ادامه داد: امروز گرمترین نقطه استان دمای آن روی 24 درجه سانتیگراد است و خنک ترین نقطه روی 9 درجه سانتیگراد قرار گرفته است.

بارش تگرگ طی روزهای آینده در اصفهان

وی گفت: آنالیز نقشه های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار طی سه روز آینده بر روی استان است و بر این اساس در این مدت در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و شب شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در برخی ساعات بارش های رگباری و رعدوبرق خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه ناپایداری ها در روز دوشنبه شدیدتر خواهد بود، گفت: در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: امروز شاهد افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبار و رعدوبرق خواهیم بود و این در حالی است که فردا هوا کمی ابری و همراه با مه صبحگاهی، افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و رگبار و رعدوبرق پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 139

به "رگبار در اصفهان تا انتها هفته ادامه دارد، کاهش 2 درجه ای دما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار در اصفهان تا انتها هفته ادامه دارد، کاهش 2 درجه ای دما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید