ذائقه موسیقی مردم تغییر نموده است

به گزارش مجله دور زمین، یک پژوهشگر حوزه موسیقی با تاکید بر ضرورت آموزش موسیقی در مدارس و دانشگاه ها، گفت: باید به بچه ها خود موسیقی خوب را آموزش دهیم تا در آینده درگیر انحرافاتی که در آن ایجاد می شوند، نشوند.

ذائقه موسیقی مردم تغییر نموده است

به گزارش خبرنگاران، بهروز وجدانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: موسیقی، یکی از عناصر فرهنگی و هویتی هر منطقه از ایران است که باید حفظ گردد. اکنون متاسفانه عناصر بیگانه در فرهنگ ما وارد شده اند و نباید از آنان انتظار داشته باشیم موسیقی اصیل را گوش نمایند.

وی اضافه نمود: اکنون نه تنها موسیقی بلکه تمام جامعه در حال گذار از حالت سنتی به نیمه سنتی هستند و همه مسائل فرهنگی در گذر زمان دچار تغییر و تحول می شوند.

این پژوهشگر حوزه موسیقی بیان نمود: موسیقی نواحی در طول تاریخ تغییر پیدا نموده، اما اگر هر پدیده سنتی بتواند خود را با تغییرات تطابق دهد، می تواند از گزند تخریب دور مانده و حفظ گردد.

وجدانی ادامه داد: باید تغییر ذائقه مردم را در خصوص موسیقی باور کرد. موسیقی نواحی وجود دارد، اما تغییر یافته است؛ تغییر در همه ابعاد خوب نیست ولی باید این تغییر را بپذیریم.

وی با تاکید بر فعالیت نظام پژوهشی و آموزشی در این حوزه، توضیح داد: باید از کودکی شعر خوب و موسیقی اصیل را به بچه ها خود بیاموزیم و این یکی از راه های حفظ این نوع موسیقی است.

وجدانی اضافه نمود: موسیقی باید به همان شکلی که قرن ها حضور داشته معرفی و حفظ گردد و برگزاری جشنواره های موسیقی هر منطقه می تواند یاری بزرگی به این امر کند.

دبیر علمی جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی شرق ایران با اشاره به برگزاری جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی شرق ایران به میزبانی خراسان جنوبی، ادامه داد: این گونه جشنواره ها برای حفظ، احیا و معرفی موسیقی که بخشی از هویت، میراث و زندگی روزمره مردم این منطقه بوده، بسیار تاثیرگذار است.

وی بیان نمود: باید امکاناتی فراهم گردد که این نوع موسیقی در زندگی مردم منطقه جاری باشد و این نوع برنامه ها و جشنواره ها در این امر نقش مهمی ایفا می نماید.

این پژوهشگر حوزه موسیقی با بیان اینکه یک فرد و یک سازمان به تنهایی نمی تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد و نیازمند هم افزایی تمام سازمان ها هستیم، اضافه نمود: این جشنواره ها باعث می گردد مردم ایران با فرهنگ نقاط مختلف کشور آشنا شده و این امر باعث وحدت ملی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 785

به "ذائقه موسیقی مردم تغییر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذائقه موسیقی مردم تغییر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید