ملاقات پمپئو با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان

به گزارش مجله دور زمین، همزمان با ملاقات وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان با همتای آمریکایی خود در واشنگتن حول محور درگیری های دیرینه در قره باغ، نیروهای این دو کشور به درگیری ها در داخل و پیرامون قره باغ ادامه دادند.

ملاقات پمپئو با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آذربایجان و زهراب مناتساکانیان، وزیر امور خارجه ارمنستان به طور جداگانه با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود در وزارت امور خارجه آمریکا ملاقات کردند. پامپئو هنوز هیچ بیانیه ای به دنبال این ملاقاتها منتشر نکرده است.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از این مذاکرات در بینیه ای گفت: پامپئو بر لزوم انتها خشونت ها در قره باغ و حفاظت از غیرنظامیان تاکید نمود.

وی اضافه نمود: پامپئو همچنین بر اهمیت شروع مذاکرات اساسی میان ارمنستان و آذربایجان تحت چهارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا تاکید نمود.

آمریکا، فرانسه و روسیه روسای گروه مینسک هستند که به منظور دستیابی به راهکاری برای بحران قره باغ در اوایل دهه 1990 میلادی تشکیل شد.

زهراب مناتساکانیان پس از ملاقات با پامپئو به خبرنگاران گفت: مذاکرات بسیار خوب بود و کوشش ها حول محور یک آتش بس ادامه دارد.

جیحون بایراموف نیز گفت: به پامپئو گفتم که اشغال ارمنستان بر منطقه قره باغ باید انتها یابد.

وی پس از این مذاکرات در بیانیه ای گفت: ما به دستیابی به یک راهکار سیاسی برای بحران قره باغ متعهد شده ایم و آماده هستیم تا فورا مذاکرات اساسی را از سر بگیریم. ارمنستان باید دست از اجتناب از مذاکرات موثر بردارد و صلح پایدار را انتخاب کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره این مذاکرات گفت: پیشرفت بسیار خوبی حاصل شده است. ارامنه بسیاری هستند که در آمریکا زندگی می نمایند و مردمان فوق العاده ای هستند و ما به آنها یاری خواهیم کرد.

این ملاقات در واشنگتن در حالی صورت گرفت که درگیری های شدید بر سر منطقه قره باغ ادامه دارد. از زمان شروع این درگیری ها در 27 سپتامبر امسال میلادی، دست کم یک هزار تن کشته شده اند و به نگرانی ها درباره تبدیل شدن این درگیری ها به یک جنگ تمام عیار با حضور ترکیه و روسیه دامن زده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1369

به "ملاقات پمپئو با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات پمپئو با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید