خبرنگاران نقش صندوق های سرمایه گذاری در مالکیت خانه های خالی به روایت وزیر راه

به گزارش مجله دور زمین، تهران- خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه قبض های مالیاتی برای خانه های خالی در تابستان سال جاری صادر می گردد، گفت: نهاد دولتی به عنوان مالک خانه های خالی شناسایی نشده است و صاحبان خانه های خالی موسسات و صندوق های سرمایه گذاری هستند.

خبرنگاران نقش صندوق های سرمایه گذاری در مالکیت خانه های خالی به روایت وزیر راه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمد اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مالی خبرنگاران در مورد اینکه چقدر از واحدهای خالی به بانک ها و نهادهای دولتی تعلق دارد؟ گفت: نهاد دولتی به عنوان مالک خانه خالی شناسایی نشده است و موسسات و صندوق های سرمایه گذاری، مالک هستند که آنها می دانند و سازمان امور مالیاتی.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این بعضی ادعاها مطرح شده بود مبنی بر اینکه نهادهای دولتی و همچنین بانک های دولتی به طور مستقیم، مالکیت هزاران واحد خالی را دارا هستند که وزیر راه و شهرسازی این ادعاها را رد کرد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره آخرین شرایط تکمیل سامانه اسکان و املاک و شروع صدور قبض های مالیاتی، اضافه نمود: سامانه اسکان و املاک به طور کامل بارگذاری شده و برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است.

وی، گفت: نکته حائز اهمیت این است که سازمان امور مالیاتی بتواند با توجه به شناسایی که اجرا شده با مالکان خانه های خالی ارتباط برقرار نموده، پیامک ارسال کند و بتواند برای اجرای قانون اقدام لازم را به عمل آورد.

در تابستان سال جاری قبض های مالیاتی صادر می گردد

اسلامی ادامه داد: یک ملاحظه ای وجود دارد و اینکه در این قانون به گونه ای رفتار گردد که نخست سرمایه ها را از بخش مسکن فراری ندهد و دوم اینکه میزان مالیاتی که وضع می گردد به قدری بازدارندگی داشته باشد که به عرضه مسکن به صورت فروش یا اجاره یاری کند، همین امر باعث شده است که در مجلس شورای اسلامی اصلاحیه این قانون در قالب یک طرح و ماده واحده در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وظیفه ای که باید وزارت راه برای شناسایی خانه های خالی انجام می داد به اتمام رسیده است و اطلاعات موجود در سامانه قابل استفاده است حتما در تابستان سال جاری قبض های مالیاتی صادر می گردد

وی در پاسخ به این سوال که قبلا دو میلیون و 500 واحد مسکونی خالی در کشور وجود داشت آیا این رقم افزایش داشته است؟ گفت: آماری که به آن تا به امروز استناد شده است مربوط به مرکز آمار در مورد سرشمای نفوس و مسکن سال 95 بود؛ پیش بینی این بود حدود 500 هزار واحد مسکونی در تهران خالی باشد و آماری که تا امروز استخراج شده، ممکن است این اعداد را پوشش ندهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از سال 95 تغییراتی اتفاق افتاده است که احتمالا با میزان اعلام شده قبلی تفاوت دارد. آمار دقیق، وقتی سازمان امور مالیاتی رسانه ای خواست کند در قالب یک اطلاعیه اعلام می گردد

انتها حاشیه نشینی در چابهار تا انتها دولت دوازدهم

وزیر راه و شهرسازی همچنین به برنامه اصلی دولت در بحث کاهش حاشیه نشینی و بافت فرسوده، گفت: در بحث زمین و مسکن کوشش کردیم مسائل مردم در شهرهای گوناگون را به موقع چاره اندیشی کنیم و پاسخ معین برای آنها استخراج کنیم، این مسائل اعم از حل مسائل در بخش بافت فرسوده، حاشیه نشینی و بافت های پیرامون حرم های مطهر در شهرهای مذهبی است.

وی گفت: مصداق آن طرح های توسعه مربوط به پیرامون حرم های مطهر در شهر قم، مشهد مقدس و در شیراز (حرم مطهر شاه چراغ) است، شرایط مسکن پیرامون این بافت ها سال هاست مردم را دچار مسائل فراوانی نموده بود که سعی کردیم این مسائل را برطرف کنیم و یا در شهرهای تاریخی مثل یزد، اصفهان، قزوین و کاشان توجه اساسی به حل بافت فرسوده و حتی حاشیه نشینی داریم.

وزیر راه و شهرسازی اشاره نمود و گفت: سعی کردیم برای کاهش حاشیه نشینی طرح های دقیقی منطبق با نیازها تهیه کنیم که فوری ترین آن چابهار است.

اسلامی گفت: متاسفانه در چابهار مساله کپرنشینی و حاشیه نشینی مطرح بود که این مشکل را با تخصیص حدود هزار و 200 هکتار زمین و آوردن بنیاد مسکن به صحنه حل کردیم. چهره حاشیه نشینی را تا قبل از انتها دولت دوازدهم از چابهار خواهیم زدود و هیچ اثری از کپرنشینی نمی گذاریم که دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: افرادی هم که این شکل زندگی را وسیله کسب و کار قرار داده بودند و برای زمین خواری افرادی را مستقر می کردند شناسایی و معین تکلیف کردیم و موضوعاتی که در مورد بافت های فرسوده در مشهد، تبریز و دیگر شهرها است را پیگیری و راهکار لازم اتخاذ شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1275

به "خبرنگاران نقش صندوق های سرمایه گذاری در مالکیت خانه های خالی به روایت وزیر راه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نقش صندوق های سرمایه گذاری در مالکیت خانه های خالی به روایت وزیر راه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید