خبرنگاران نخستین درمانگاه شبانه روزی مرزنشینان خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش مجله دور زمین، بجنورد - خبرنگاران - درمانگاه شبانه روزی شهر یکه سعود، مرکز بخش مرزی جرگلان روز پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در شهرستان راز و جرگلان افتتاح شد.

خبرنگاران نخستین درمانگاه شبانه روزی مرزنشینان خراسان شمالی افتتاح شد

بخشدار جرگلان در حاشیه افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این درمانگاه تا به امروز به شکل مرکز جامع سلامت فعالیت می کرد که از امروز با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان به درمانگاه شبانه روزی ارتقا یافت.

پولاد نجاهی با اشاره به کلنگ زنی پانسیون این درمانگاه همزمان با شبانه روزی شدن آن، اضافه نمود: با توجه به شبانه روزی شدن این درمانگاه و اضافه نموده شدن بعضی بخش های پزشکی، فضای این مرکز باید گسترش یابد که یک نیکوکار محلی هزینه 13 میلیارد ریالی ساخت پانسیون آن را برعهده گرفته است.

وی توضیح داد: رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز تامین نیروی مورد احتیاج و متخصصان پزشکی این مرکز را تعهد نموده است.

شهرستان مرزی 70 هزار نفری راز و جرگلان که در فاصله 120 کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و 6 دهستان دارد و 85 درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

این منطقه، بخشی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در اسفندماه سال 1392 به شهرستان ارتقا پیدا کرد و 75 درصد از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1650

به "خبرنگاران نخستین درمانگاه شبانه روزی مرزنشینان خراسان شمالی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین درمانگاه شبانه روزی مرزنشینان خراسان شمالی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید