خبرنگاران فرماندار: سفر به چابهار به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع شد

به گزارش مجله دور زمین، چابهار- خبرنگاران- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: سفر به چابهار به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی ممنوع شده و در صورت مشاهده تردد خودروهای غیربومی جریمه 500 هزار تومانی اعمال خواهد شد.

خبرنگاران فرماندار: سفر به چابهار به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع شد

رحمدل بامری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: اعمال محدودیت شدید رفت وآمد در مبادی ورودی و خروجی چابهار به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال انجام است و از ورود هرگونه مهمان در این شهرستان جلوگیری می گردد.

وی با بیان اینکه چابهار هم اینک از نظر امکانات بهداشتی و درمانی در شرایط بدی است و تنها بیمارستان 170 تختخوابی آن جوابگوی جمعیت 700 هزار نفری از جاسک تا راسک نیست،گفت: چنانچه با افزایش تردد و هجوم جمعیت شیوع کرونا بیشتر گردد در شرایط بدتر از قرمز از لحاظ شیوع این ویروس قرار خواهیم گرفت.

فرماندار چابهار اعلام کرد: فرایند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا چابهار را چندی پیش به شرایط قرمز رسانده بود و حتی مجبور شدیم روزانه آژیر شرایط قرمز کرونا را از سوی کادر بهداشت و درمان در این شهرستان به صدا درآورده و علاوه بر آن و به همین منظور با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا تمامی بازارها (بازار منطقه آزاد، دکه بازار، بلوک بازار، آدینه بازار و بازارهای روز) بجز واحدهای صنفی عرضه نماینده موادغذایی و بهداشتی تعطیل شد.

وی گفت: محدودیت های تردد در چابهار اعمال می گردد و هیچ امکاناتی برای پذیرایی از گردشگران در اماکن مختلف این شهرستان نخواهیم داشت.

بامری تاکید نمود: از تمامی مسافرانی که قصد سفر به چابهار را دارند به طور جد درخواست می گردد از سفر به این شهرستان خودداری نمایند و تنها به شهفرایندان بومی اجازه تردد داده خواهد شد.

وی همچنین درباره شرایط بوستان ها، تفرجگاه ها، اماکن تفریحی و گردشگری اظهارداشت: براساس تصمیمات این ستاد مقرر شد بوستان ها و تفرجگاه ها مجددا بسته شوند و در سایر اماکن نباید تجمعی شکل گیرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برگزاری مجالس عروسی و عزاداری ممنوع است و از چاپ و نصب اعلامیه و بنر در سطح شهرستان که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات گردد جلوگیری خواهد شد.

وی اعلام کرد: بر این اساس بازار شهر و مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار تعطیل می شوند و بجز نانوایی ها، داروخانه ها، پمپ بنزین ها و فروشگاه های عرضه موادغذایی بقیه اصناف و فروشگاه ها باز خواهند و با کسانی که به هر نحوی قصد ایجاد اخلال در این فرایند را داشته و دستورات ستاد مدیریت مبارزه با کرونا را نادیده گیرند برخورد قانونی خواهد شد.

بامری اظهارداشت: هرگونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع است و مراسم عزاداری و تدفین بدون حضور جمعیت و تنها با حضور چند نفر از نزدیکان انجام می گردد.

وی گفت: همچنین با مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان که در اجرای مصوبات ستاد و وظایف خود در مبارزه با کرونا سهل انگاری نمایند برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار چابهار اضافه نمود: شهرداری، اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت،نیروی انتظامی و شبکه بهداشت به طور مستمر و به صورت سختگیرانه بر نحوه تعطیلی بازار نظارت خواهند داشت و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: مغازه دارانی که این مصوبات را نادیده گیرند مغازه آنان پلمب می گردد و شهرداری به صورت روزانه معابر سطح شهر را گندزدایی و ضدعفونی خواهد نمود.

بامری ادامه داد: تمامی ادارات و سازمان های دولتی، نهادهای نظامی و انتظامی از اعلام پذیرش هرگونه میهمان در این ایام به مهمانسراهای دولتی تحت اختیار خودداری نمایند.

وی توضیح داد: تمامی هتل ها و مکان های اقامتی، پذیرایی و همچنین واحدهای بومگردی از پذیرش میهمان منع شده و چنانچه رعایت ننمایند از فعالیت آنها جلوگیری و برخورد قانونی می گردد.

فرماندار چابهار ادامه داد: همچنین نصب هرگونه چادر و توقف در بوستانها، تفرجگاه ها و معابر عمومی شهرستان چابهار ممنوع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1641

به "خبرنگاران فرماندار: سفر به چابهار به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: سفر به چابهار به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید