خبرنگاران ظریف: آمریکا کشورهای دیگر را به دلیل اجرای قطعنامه شورای امنیت مجازات می نماید

به گزارش مجله دور زمین، تهران- خبرنگاران- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا تنها کشور در تاریخ سازمان ملل متحد است که سایر کشورها را به دلیل نقض نکردن قطعنامه شورای امنیت مجازات می نماید.

خبرنگاران ظریف: آمریکا کشورهای دیگر را به دلیل اجرای قطعنامه شورای امنیت مجازات می نماید

ظریف دوشنبه شب در پیامی توییتری نوشت: آمریکا نه تنها برجام را نقض نموده، بلکه دیگران را به نقض آن وادار می نماید. این کشور، ننگ تبدیل شدن به نخستین کشوری در تاریخ سازمان ملل را دارد که کشورهای تابع قانون را به دلیل نقض نکردن یک قطعنامه شورای امنیت مجازات می نماید.

ظریف همچنین اضافه نموده که فردا (سه شنبه) در نشست مجازی سازمان ملل در این باره سخنرانی خواهد نمود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه از حضور و سخنرانی ویدئوکنفرانسی ظریف در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 اطلاع داد.

موسوی در خصوص تهدید آمریکا مبنی بر فعال کردن مکانیزم ماشه از سوی آمریکا توضیح داد: آمریکایی ها حق و توان این کار را ندارند. آنها بدعهدی هایی کردند و اقدامات تخریبی علیه برجام و نقض قطعنامه 2231 انجام دادند. آنها در مقامی نیستند که برجام و دستاوردهای آن را از بین ببرند.

این دیپلمات اضافه نمود: در رایزنی هایی که با اعضای شورای امنیت داشتیم، آنها مخالف این رویه هستند. پیش بینی ما شکست آمریکا در این زمینه است. توصیه ما این است که آزموده را نیازمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1242

به "خبرنگاران ظریف: آمریکا کشورهای دیگر را به دلیل اجرای قطعنامه شورای امنیت مجازات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظریف: آمریکا کشورهای دیگر را به دلیل اجرای قطعنامه شورای امنیت مجازات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید