خبرنگاران شرکت فولاد انگلیس به چین واگذار شد

به گزارش مجله دور زمین، لندن - خبرنگاران - وزارت تجارت انگلیس روز دوشنبه اظهار داشت، مراحل واگذاری شرکت فولاد بریتانیا که 9 ماه پیش به دلیل مسائل اقتصادی ناشی از برگزیت متوقف شد، به یک شرکت چینی به خاتمه رسیده است.

خبرنگاران شرکت فولاد انگلیس به چین واگذار شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این اعلامیه، شرکت فولاد بریتانیا موسوم به بریتیش استیل به گروه جینگی چین واگذار شده که قرار است 1.2 میلیارد پوند برای احیای آن سرمایه گذاری کند.

نخست وزیر و وزیر تجارت انگلیس این تحول را گامی مهم در راستای پایداری فولاد سازی این کشور توصیف کردند.

این تازه ترین نمونه مشارکت چین در پروژه های اقتصادی انگلیس است که دامنه اختلافات میان لندن و آمریکا را تشدید خواهد نمود. دولت دونالد ترامپ که با چین جنگ اقتصادی به راه انداخته، مخالف همکاری های تجاری لندن و پکن است و در ماجرای مشارکت هوآوی در پروژه راه اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس، به تنش میان رهبران دو کشور منجر شد.

شرکت فولاد انگلیس اول خرداد گذشته پس از یک دوره مسائل اقتصادی ناشی از خروج لندن از اتحادیه اروپا منحل شد.

این شرکت پیش تر یک صد میلیون پوند از دولت انگلیس وام درخواست نموده بود تا کمبود یاری هزینه موسوم به طرح آلایندگی دی اکسید کربن اتحادیه اروپا را جبران کند؛ اما پیروز نشد.

دولت انگلیس ضمانت بیشتری را از این شرکت مطالبه نموده بود که توان ارائه آن را نداشت.

اتحادیه اروپا سالانه 2 میلیارد پوند اعتبار برای آلایندگی های صنعتی شرکت های انگلیسی در نظر می گرفت که پنج درصد از آن به فولاد انگلیس تعلق می گرفت. فولاد انگلیس پیش از آنکه منحل گردد، تمام اعتبار سال گذشته خود را مصرف نموده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 991

به "خبرنگاران شرکت فولاد انگلیس به چین واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت فولاد انگلیس به چین واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید