حوزه صنعت به رغم استفاده از خدمات دانشگاه پیشرفتی ندارد

به گزارش مجله دور زمین، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه باید همه برنامه های پژوهش و فناوری در سطح کشور به سمت نیاز های بالقوه فعلی کشور هدایت شود، گفت:امروز کسی که از دانشگاه خدمات می گیرد حوزه صنعت است اما متأسفانه پیشرفت نداشته است.

حوزه صنعت به رغم استفاده از خدمات دانشگاه پیشرفتی ندارد

حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه صنعت به رغم استفاده از خدمات دانشگاه پیشرفتی ندارد، گفت: باید همه برنامه های پژوهش و فناوری در سطح کشور به سمت نیاز های بالقوه فعلی کشور هدایت شود امروز کسی که از دانشگاه خدمات می گیرد حوزه صنعت است اما متأسفانه پیشرفت نداشته است.از طرفی اعتقاد دارم باید سطح علمی دانشجو را در حد تکنسین کاهش دهیم و با برنامه ریزی درست پژوهش در حوزه صنعت و زندگی مردم قابل لمس باشد.

مهم ترین خلاءنیروی انسانی دانشگاهی برنامه ریزی است

وی با بیان اینکه مهم ترین خلاء برنامه ریزی است،گفت: نیروی انسانی دانشگاهی نیازمند برنامه خوب است و در اینصورت می تواند جهت حرکت را برای تاثیرگذاری پیدا کند.

دانشگاه ها به کار پژوهشی جهت دهند

حسینی تودشکی شرح داد: اگر دانشگاه ها به کار پژوهشی جهت دهند قاعدتا تحقیقات با جهت تعیین حرکت می کند اما اگر کار پژوهش هدایت و حمایت نشود جهت را خودش انتخاب می کند که در این زمینه باید خلاءها را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1138

به "حوزه صنعت به رغم استفاده از خدمات دانشگاه پیشرفتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه صنعت به رغم استفاده از خدمات دانشگاه پیشرفتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید