جزئیاتی از ساخت کاخ مجلل عبدالفتاح السیسی

به گزارش مجله دور زمین، مساحت کلی کاخ السیسی به 2.5 میلیون مترمربع می رسد که هزینه ای بالغ بر 2.25 میلیارد پوند مصری در برداشته است.

جزئیاتی از ساخت کاخ مجلل عبدالفتاح السیسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه الجزیره اعلام نموده که به تصاویر و اطلاعاتی در مورد کاخ عظیم و در حال ساخت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دست یافته است.

در این گزارش آمده است که کاخ جدید در پایتخت اداری که در شرق قاهره در حال ساخت است، قرار گرفته است و زیربنای ساختمانی آن 50 هزار متر مربع یعنی ده برابر مساحت کاخ سفید است.

اما مساحت این کاخ با احتساب حیاط و مجموعه داخلی تا جایی که نرده کشی اجرا شده به 2.3 میلیون متر مربع می رسد؛ همچنین 180 هزار متر مربع به محوطه ورودی کاخ اختصاص دارد که مجموعا مساحتی که این کاخ در بر گرفته 2.5 میلیون متر را در بر می گیرد.

الجزیره در مورد هزینه این بنای عظیم نیز نوشته است که فقط طبقه اول آن 2.25 میلیارد جنیه مصری (138 میلیون دلار) هزینه بر روی دست خزانه مصر گذاشته است که می توان با آن 125 مدرسه یا 16 بیمارستان بزرگ ساخت.

در روزهای گذشته ویدئوهای فردی به نام محمد علی که خود را فرعون کوچک مصر نامیده و به کار ساختمان سازی و دلالی مشغول است در بین کاربران مصری دست به دست می گردد. او در ویدئوهای خود می گوید که عبدالفتاح السیسی، همسرش و فرماندهان ارتش به حیف و میل میلیاردها پوند مصری مشغول هستند.

به گفته او، فرماندهان ارتش به وی گفته اند که هرچه سریع تر در اسکندریه دست به ساخت و ساز بزند؛ چرا که السیسی و همسرش قصد دارند تعطیلات خود را در این منطقه بگذرانند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 491

به "جزئیاتی از ساخت کاخ مجلل عبدالفتاح السیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از ساخت کاخ مجلل عبدالفتاح السیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید