5 کاری که نباید در بانکوک انجام داد

به گزارش مجله دور زمین، بانکوک پایتخت کشور تایلند، یکی از شهرهای بزرگ دنیا است. هر شهری آداب و رسوم خاص خود را دارد که بانکوک هم از این موضوع مستثنی نیست. در این مقاله به چند نمونه از کارهایی که نباید در بانکوک انجام دهیم، می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

5 کاری که نباید در بانکوک انجام داد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

چه اولین بار یا پنجمین بار باشد که به این شهر سفر می کنید ، مشاوران تخصصی در سفر به شما یاری می نمایند و از پیش آمدن مسائل رایج سفر شما در کلان شهرها جلوگیری می نمایند. چند مورد از کارهایی که شما در بانکوک باید از انجام آن پرهیز کنید، در این جا آمده است که به شما در صرفه جویی زمان یاری می نماید.

در هتل های زنجیره ای اقامت نکنید

پایتخت تایلند پر از هتل های مطلوب و مناسب است، اما بسیاری از املاک به سبک داخلی کشور هستند. ظاهر آن ها در حال حاضر بیشتر به سبک آسیایی هستند تا اروپایی. هتل های برتر و جدید مانند: U سوخومویت بانکوک که طرح کلی آن به 4 منطقه تایلند برمی گردد و the boutique Sala Rattanakosin، بازاری بوده که بازسازی شده و تبدیل به ساختمانی مدرن شده است. هتل Avani بانکوک Riverside مالک دومین نام تجاری مستقر در بانکوک است که در اواخر سال جاری (2015) افتتاح خواهد شد. اما انتخاب های برتر ما در حال حاضر Anantara Siam بانکوک (نام قبلی آن Four Seasons بوده) است که در ماه مارس سال 2015 نام تجاری خود را تغییر داد. هیچ مکانی مانند این هتل لوکس نیست.

از یادگیری روش طبخ غذاهای تایلندی غافل نشوید

طعم غذاهای تایلندی، ادویه جات، ترشی جات و انواع غذاهای خوشمزه آن شما را در هر وعده غذایی تحریک می نماید که نحوه پخت و اسرار این غذاها را یاد بگیرید. نه تنها بانکوک شهر مورد علاقه غذا دوستان است، بلکه محیطی مناسب برای افرادی است که مدرسه آشپزی را تمام نموده اند. افراد بسیاری برای انتخاب وجود دارند، اما کلاس نیم روزه کنار دریا که توسط قایق در کنار رودخانه Chao Phraya برگزار می گردد، بسیار ویژه و خاص است. این کلاس ها در خصوص یادگیری اصول غذاهای کلاسیک مانند پد تایلندی و Som Tam Goong (سالاد پاپایا تند به همراه میگو) است. یک پاپایای ارزان در بازارهای آخر هفته Chatuchak انتخاب کنید. چاتوچاک یکی از تجهیزات ملزوم یک آشپزخانه تایلندی است که آماده کردن سالاد پاپایا را آسان می نماید.

نباید فراموش کنید که...

در بانکوک همه چیز بزرگ تر از مقیاس واقعی در زندگی به نظر می رسد، و جاذبه های آن به خاطر همین مقیاس ها است. معبد 94.5 هکتاری (Wat Phra Kaew) و کاخ Grand دو بنای پربازدید بانکوک هستند که می توان از آن ها با تور نیز دیدن کرد. موزه های نساجی نمایان گر لباس های محلی، لباس ملکه Sirikit و لباس های طراحانی مثل Balmain و طراحان دیگر است. منسوجات ابریشمی در راه مرغزار خانه جیم تامسون واقع شده است؛ جایی که راهنماهای تورها کار خود را به خوبی انجام می دهند و به معرفی مجموعه هنری آسیای جنوبی تامسون (و زندگی نامه وی) می پردازند. علاوه بر موزه منسوجات، فروشگاه هدیه در خانه جیم تامسون نیز محل عالی و مناسبی برای انتخاب ابریشم تایلندی با کیفیتی بالا است.

از Wat Arun بازدید نکنید

یادبود Wat Arun (معبد سحرآمیز) مدت بسیاری است که در حال بازسازی است، در حالی که می توانید از آن بازدید کنید، برخی نقاط به طور موقت بسته است، از جمله دسترسی و بازدید از موزائیک های درخشان و رنگارنگ ساخته شده از ظروف شکسته چینی. این ساختار از بیرون در زمان غروب آفتاب بسیار درخشنده و زیبا جلوه می نماید. شما می توانید زیبایی آن را از روی آب (کشتی ها هر چند دقیقه از آن جا رد می شوند) ببینید، اما زیباترین مناظر شب، سمت دیگر رودخانه در تراس رستوران Sala Rattanakosin است. غذای Kaeng Som Koong Cha-Om Kai (غذایی با ادویه کاری که ترش است) را امتحان کنید، در این جا شما خواهید فهمید که چرا بانکوک پست، این محل را یکی از بهترین غذاخوری های سال 2014 معرفی نموده است.

Songkran را دست کم نگیرید

جشنواره سال نو Songkran در بیش از پنج روز اول ماه آوریل برگزار می گردد، زمانی منحصربه فرد است تا فرهنگ تایلندی را ببینید. بانکوک (نسبتا) خالی می گردد، زیرا صدها و هزاران نفر از مردم آن به روستا و شهرهای خود بازمی گردند تا همراه خانوادشان جشن بگیرند. تماشای مراسم سنتی زکات و آب بازی در مکانی مقدس یک مناسبت دیدنی برای گردشگران است، حضور در Wat Po در این زمان بازدیدنماینده زیادی دارد. روز اول بعد از دیدن معابد، به سمت جاده Khao San رفته و با یک مکنده قوی به جنگ با آب (آب بازی) که در سمت دیگر خیابان است، بروید. روز اول که تمام شد، گرچه هنوز خیس هستید (بدن تان تا استخوان ها به طور کامل خیس است)، در طول روز مجبورید چندین دست لباس عوض کنید. نمی گوییم که بیرون نروید ولی بارانی خود را همراه داشته باشید و کمی شوخ طبعی خود را افزایش دهید. منبع: Businessinsider

منبع: کجارو
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 454

به "5 کاری که نباید در بانکوک انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کاری که نباید در بانکوک انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید