ثبت نام واکسن کرونا

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، بعد از این ثبت نام برای واکسیناسیون کلیه گروه های سنی فقط به وسیله درگاه salamat.gov.ir انجام می گردد و احتیاج به مراجعه و ثبت نام حضوری در مراکز بهداشت و درمان نیست.

ثبت نام واکسن کرونا

بر این اساس افراد برای ثبت نام واکسن کرونا ابتدا باید وارد درگاه salamat.gov.ir شوند. (سایت ثبت نام واکسن کرونا)

در صفحه ورودی، باید کد ملی، تاریخ دقیق تولد متقاضی دریافت واکسن (روز، ماه و سال) را وارد کرد.

در این مرحله باید شماره موبایلی را وارد کرد که کد تایید ورود به سامانه برای آن شماره ارسال گردد. احتیاج نیست این شماره موبایل الزما متعلق به فرد متقاضی واکسیناسیون باشد. فقط باید شماره موبایلی را انتخاب کرد که در دسترس باشد. چون پیامک زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم واکسن به همین شماره ارسال می گردد.

با ورود کد تایید، باید نام استان و شهر محل سکونت متقاضی واکسن را وارد کرد. در مرحله بعد اسامی خانه های بهداشت معین شده و متقاضی می تواند نام یک خانه بهداشت را انتخاب کند.

در این مرحله ثبت نام تمام می گردد و بعد از آن باید منتظر بود تا پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا برای افراد ارسال گردد.

الان چه کسانی واکسینه می شوند؟

اکنون تنها امکان ثبت نام برای افراد بالای 80 سال (افراد متولد سال 1320 به قبل) ممکن است و هنوز ثبت نام برای افراد زیر 80 سال فراهم نشده است. اما بر اساس آنچه اعلام شده ثبت نام دیگر گروه های سنی هم فقط به وسیله همین سامانه انجام می گردد.

اما اعلام این سامانه در حالی است که بعضی می گویند در روزهای گذشته برای ثبت نام واکسن کرونا به صورت حضوری به خانه ها و مراکز بهداشت محل خود مراجعه نموده اند و در صف قرار گرفته اند تا بتوانند واکسن بزنند.

البته آنگونه که رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفته بسیاری از افراد 80 سال به بالا تا به امروز با مراجعه حضوری یا تلفنی به مراکز بهداشت، واکسن کرونا را دریافت نموده اند و این سامانه برای افرادی است که تا الان واکسن دریافت ننموده اند یا تماسی با آنها گرفته نشده است.

به گفته این مقام مسئول پس از یک هفته یا 10 روز گروه سنی بعدی اعلام می گردد اما هیچ کس نوبتش سوخت نخواهد شد.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه اختصاصی کرونا خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1794

به "ثبت نام واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید