تجربه بالا باعث فزونی آبی پوشان در بازی سوپرجام شد، مهاجمان در لیگ سال جاری افول کردند

به گزارش مجله دور زمین، کارشناس فوتبال گفت: تیم استقلال از تجربه بالای خود برابر نساجی استفاده کرد و توانست برنده سوپرجام گردد.

تجربه بالا باعث فزونی آبی پوشان در بازی سوپرجام شد، مهاجمان در لیگ سال جاری افول کردند

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره برد استقلال برابر تیم نساجی در بازی سوپرجام اظهار کرد: تیم استقلال نسبت به ملاقات های های قبل روان تر بازی کرد و ارسلان مطهری نشان داد که از آمادگی خوبی برخوردار است و در موقعیت گلزنی خود را قرار می دهد.

او ادامه داد: تیم نساجی می دانست که تیم استقلال از بالا عمل پرسینگ را انجام می دهد به همین دلیل این تیم تله گذاری کرد و از عمق دفاع بهره برد و این تیم شمالی یک موقعیت گلزنی در نیمه اول داشت که حسینی سیو دیدنی انجام داد و مانع گلزنی حریف خود شد. در مجموع استقلال سوار بر بازی بود و در نهایت با یک گل پیروز شد.

سید صالحی درباره برد های مالی استقلال گفت: تیم های حریف مقابل استقلال تدافعی قرار می گیرند و لایه به لایه دفاع می نمایند. بعلاوه آبی پوشان در خلق موقعیت و زدن ضربات آخر سهل انگاری می نمایند و تراکم دفاعی حریفان باعث می گردد که آن ها نتوانند گل بزنند. بعلاوه بازیکن بازیساز که تنوع تاکتیکی داشته باشد در خط هافبک استقلال وجود ندارد و مهدی پور و رضاوند قدرت آن چنانی برای عبور از بازیکن مقابل خود را ندارند. علاوه بر این، در سال های گذشته هم استقلال با حضور فرهاد مجیدی برد های یک گل به دست می آورد و سال جاری هم این تیم گل کمی به ثمر می رساند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه تعداد گل های لیگ سال جاری کم است، اعلام کرد: مهاجمان ما در سال های اخیر افول کردند و بازیکنان بازیساز هم کمتر در تیم های ما وجود دارند و همین موضوع باعث شده که لیگ سال جاری کم گل باشد.

او درباره اینکه تعطیلات لیگ برتر فوتبال به نفع استقلال است یا نه! گفت: این موضوع باعث می گردد که مسابقات لیگ فشرده تر و فرسوده تر گردد. بعلاوه وقفه لیگ باعث می گردد که بازیکنان از لحاظ روحی و روانی و جسمانی دچار نوسان شوند که این شامل همه تیم ها می گردد. هر تیمی که بتواند در این مدت از لحاظ روحی و روانی بازیکنان خود را حفظ کند پیروز می گردد.

سید صالحی درباره ارزیابی اش از لیگ سال جاری گفت: لیگ سال جاری در بالای جدول دستخوش تغییرات بود و صدرنشین لیگ عوض می شد. بازی ها فشردگی زیادی داشت. البته با حضور مربیان و بازیکنان خارجی امیدوار بودیم که بازی ها متنوع تر و زیباتر باشد، اما این طور نبود.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم نساجی گفت: این تیم در ابتدای فصل بازی ها را از دست داد و نتایج لازم را نگرفت، اما بعد از آن شرایط ایده آل را به دست آورد، اما در بازی آخر خود قبل از سوپرجام برابر آلومینیوم باخت سنگینی متحمل شد. در بازی سوپرجام هم استقلال نسبت به نساجی پرمهره تر و کفه ترازو به نفع این تیم بود. بعلاوه تفکرات تاکتیکی مطهری این بود که از عمق دفاع استقلال استفاده کند که پیروز نبودند.

او اضافه نمود: ایوب کلانتری بازیکن تاثیرگذار نساجی بود و نبود این بازیکن باعث شد که تفکرات تاکتیکی این تیم به هم بخورد و خط هافبک نساجی دستخوش تغییرات گردد و نتوانند در بازی سوپرجام موثر باشند. البته استقلال با تجربه تر از نساجی بود و این تیم با استفاده از اشتباه حریف خود توانست در ضربه ایستگاهی به گل برسد.

خبرنگاران ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2312

به "تجربه بالا باعث فزونی آبی پوشان در بازی سوپرجام شد، مهاجمان در لیگ سال جاری افول کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه بالا باعث فزونی آبی پوشان در بازی سوپرجام شد، مهاجمان در لیگ سال جاری افول کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید