تامین دغدغه های هنری شهر به یاری گذرهای فرهنگی قلب پایتخت

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش، در این مراسم محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران با بیان این که گذر صنایع دستی در خیابان ویلا، گذر هنر در خیابان مظفر و گذر موسیقی در خیابان لارستان کم کم برپا می گردد، گفت: گذر کتاب نیز در خیابان انقلاب و خیابان کریم خان زند وجود داشته و به یاری سرمایه های فرهنگی منطقه 6 می توان دغدغه های هنری شهر را تامین کرد.

تامین دغدغه های هنری شهر به یاری گذرهای فرهنگی قلب پایتخت

او با بیان اینکه منطقه 6 می تواند به عنوان یک مقصد فرهنگی شناخته گردد گفت:باید یاری کنیم تا چرخه اقتصاد و فرهنگ فعال گردد تا شهروندان بتوانند از خدمات فرهنگی موجود بهترین بهره را ببرند.

حق شناس با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد کاغذ کتاب ها از خارج وارد کشور می گردد گفت: صنعت نشر آسیب دیده و باید با همفکری و جایگزینی راهکارهایی تازه، فرهنگ شهر و جامعه را نجات دهیم.

او با بیان اینکه کتاب آدم را به افق های بالاتر سوق می دهد، گفت: در حالی که قاچاق کتاب یکی از مسائل شهر تهران است، جامعه باید به نقطه ای برسد که از قاچاق فروش کتاب نخرد.

او با بیان اینکه نباید سرانه مطالعه جامعه به دلیل مسائل موجود کاهش یابد، گفت: نمیدانیم با این وضع موجود آینده وضع کاغذ و تیراژ چگونه خواهد شد اما ناشرین می توانند با ارائه کتاب های صوتی و کتاب های دیجیتال

احتیاج فرهنگی جامعه را تامین نمایند.

حق شناس ادامه داد: همچنین می توان با اختصاص یارانه به قشر دانشجو و یا موارد دیگر شرایط سخت پیش رو را پشت سر نهاد.

فرهادی شهردار منطقه 6 نیز در این مراسم با بیان اینکه کارهای فرهنگی تهران الگو برای سایر شهرهاست، گفت: به برنامه منسجمی احتیاج داریم تا شیوه فعالیت تمامی کافه کتاب ها به رشد سرانه کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه یاری کند.

او با بیان اینکه منطقه 6 به عنوان بافت و پاتوق فرهنگی تهران شناخته می گردد گفت: بیش از 350 کافه گالری و 35 مرکز آموزشی در منطقه 6 وجود دارد و می توان از این فرصت برای دانشجویان و اهل قلم و هنر بهترین بهره را برد.

او با بیان اینکه خانه های قدیمی بسیاری نیز در منطقه 6 وجود دارد، توضیح داد: با بسترسازی می توان این پتانسیل ها را در خدمت شهر در آورد.

شهردار منطقه 6 افزود: انسان های فرهیخته شهر سرمایه های اجتماعی شهر هستند و باید این سرمایه ها را حفظ کرد.

شهردار منطقه 6 همچنین با بیان اینکه برای جمع آوری دستفروشان کتاب احتیاج به درک متقابل داریم گفت: در حالی که بر اساس قانون و درخواست بعضی از شهروندان ناچاریم دستفروشان را جمع آوری کنیم، عده ای از شهروندان نیز ناراحت می شوند که دست فروشان در این شرایط مالی چه باید بنمایند؛ مدیریت شهری نمی تواند از طرفی مشکل سد معبر را حل نماید و از طرفی شرایط مالی این افراد را تامین کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1267

به "تامین دغدغه های هنری شهر به یاری گذرهای فرهنگی قلب پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین دغدغه های هنری شهر به یاری گذرهای فرهنگی قلب پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید