برگزاری دو نمایشگاه کلاه های دربار و نادیده های موزه آشپزخانه سلطنتی در سعدآباد

به گزارش مجله دور زمین، به منظور گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها، دو نمایشگاه مجزا شامل کلاه های درباری و مجموعه فاخر موزه آشپزخانه سلطنتی در سعدآباد برگزار می گردد.

برگزاری دو نمایشگاه کلاه های دربار و نادیده های موزه آشپزخانه سلطنتی در سعدآباد

طبق اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، به منظور گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها، از روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه 1398، نمایشگاهی از کلاه های درباری موجود در مخزن کاخ موزه ملت، به مدت یک ماه، در این موزه برپا می گردد.

این مجموعه شامل 53 کلاه مربوط به تاریخ معاصر است که پس از انجام پروژه های پژوهشی، مرمتی و مستندنگاری علمی طی چندین ماه، جهت نمایش در این نمایشگاه برگزیده شده اند و اطلاعات تکمیلی آن ها در وب سایت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد قابل دسترس علاقه مندان خواهد بود.

از آنجایی که امکان بازدید از اشیای موجود در مخازن همیشه برای بازدیدنمایندگان فراهم نیست، کاخ موزه ملت همیشه اقدام به برپایی نمایشگاه های مختلف به صورت فصلی و مناسبتی می نماید.

بعلاوه، نمایشگاه دیگری شامل مجموعه ای فاخر از آثار موجود در گنجینه موزه آشپزخانه سلطنتی در محل این موزه نیز برپا شده است. این نمایشگاه شامل سرویس چای خوری به شیوه انگلیسی ساخت کمپانی همرسلی لندن، یک ست چای خوری از کمپانی معروف باواریای آلمان، فنجان های قلم زنی نقره اصفهان و دیس قلم زنی ساخت هندوستان و... است. از آنجایی که کمپانی همرسلی لندن، در سال 1989 میلادی فراوری محصولات خود را متوقف نموده، سرویس مذکور در حقیقت بازمانده گرانقدری از هنرهای این کمپانی محسوب می گردد که با برترین کیفیت پرسلین و نقاشی دست هنرمندان فراوری شده است.

علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه های یاد شده می توانند از تاریخ 30 اردیبهشت امسال برای بازدید از مجموعه کلاه های دربار به مدت یک به کاخ موزه ملت و جهت بازدید از موزه آشپزخانه سلطنتی همه روزه از ساعت 9 تا 16 به موزه آشپزخانه سلطنتی به نشانی میدان تجریش، خیابان ولیعصر (ج)، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید طاهری، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه نمایند.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2183

به "برگزاری دو نمایشگاه کلاه های دربار و نادیده های موزه آشپزخانه سلطنتی در سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دو نمایشگاه کلاه های دربار و نادیده های موزه آشپزخانه سلطنتی در سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید