برخورد قانونی با تور واکسن کرونا

به گزارش مجله دور زمین، معاون گردشگری اظهار داشت: تبلیغ و اجرای تور با وعده واکسن کرونا فاقد وجاهت قانونی بوده و مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد.

برخورد قانونی با تور واکسن کرونا

ایسنا: به دنبال تبلیغ تور واکسن کرونا در فضای مجازی، ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در نامه ای تاکید نمود: با توجه به شرایط رکود ناشی از شیوع کرونا در فعالیت های خدماتی مبتنی بر اقتصاد گردشگری از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی و نیز دفاتر/ شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری، متاسفانه بعضی از واحدهای گردشگری به انجام تبلیغات کاذب در بعضی رسانه ها و همچنین در فضای مجازی به صورت غیرواقعی و اغوانماینده تور با واکسن کرونا، اقامت در کلبه و ویلاهای غیرمجاز و … اقدام می نمایند که ادامه این گونه فعالیت های کاذب و دروغین می تواند لطمه های جبران ناپذیری بر پیکره ضعیف صنعت گردشگری وارد کند.

به منظور حمایت از ذی نفعان و فعالان حوزه گردشگری و جلوگیری از اجرای این گونه اقدامات تبلیغی دروغین و مخرب، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی، صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره برداری متبوع هستند و تبلیغ مراکز غیرمجاز و استفاده از آن در برگزاری و اجرای تور فاقد وجاهت قانونی است.

پیرو این دستور، علی رفیعی ـ معاون گردشگری تهران ـ نیز در بخشنامه ای خطاب به تمام تشکل های گردشگری، اقامتی، پذیرایی، تفریحی و حمل و نقل در این استان تاکید نمود از هرگونه اقدام تبلیغی خارج از موارد مندرج در آیین نامه های موجود خودداری نمایند.

او همچنین در این بخشنامه نوشت: دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره برداری متبوع هستند و هرگونه تبلیغ مراکز غیرمجاز و استفاده از آن در برگزاری و اجرای تور فاقد وجاهت قانونی است و در صورت مشاهده طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

تبلیغ تور واکسن کرونا نخستین بار در پاییز سال گذشته همزمان با شروع واکسیناسیون در بعضی کشورها، انجام شد که آژانس دارها آن را دروغین دانستند و وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در واکنش به آن، هر نوع تور گردشگری با عنوان واکسیناسیون کرونا را غیرمجاز اعلام کردند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1795

به "برخورد قانونی با تور واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قانونی با تور واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید