افزایش گردشگری اسلامی در روسیه در سال 2017

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران، روسیه در سال 2017 در رده بندی گردشگری و توریسم اسلامی پنج رتبه صعود داشته و صندلی چهلم را در بین صد و سی کشور کسب کرده است.

افزایش گردشگری اسلامی در روسیه در سال 2017

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

بر این اساس، طبق رده بندی اجرا شده توسط CrescentRating ، مبنی بر توسعه توریسم اسلامی، فدراسیون روسیه از چین(صندلی 45)، کانادا(صندلی 49)، سوئیس(صندلی 55)، سوئد(صندلی 69)، نروژ(صندلی 73) و بسیاری دیگر از کشورهای صاحب توریسم اسلامی پیشی گرفته است.

بر اساس آمار اولیه، در سال 2017 حدود 5/9 میلیون نفر گردشگر از کشورهای اسلامی از روسیه دیدن نمودهاند. به نقل از آلگ سافانوف رئیس کمیته توریسم روسیه: کشورهای اسلامی یکی از بازارهای دارای چشم انداز در توسعه توریسم به روسیه به حساب میآیند. نسل امروز اسلامی به طور فعال و در سطح بالا در سراسر دنیا به سیر و گردش روی آوردهاند. بر اساس پیش بینی کارشناسان، برای سال 2020 شمار نمایندگان این دین که با هدف گردشگری به خارج از مرزها سفر می نمایند تا 156 میلیون نفر خواهد رسید، وهمین طوررشد بازار توریسم اسلامی حدود 200 میلیون دلار خواهد بود.

روسیه با دارا بودن مناطق مختلف با اکثریت ساکنین مسلمان و زیرساختهای مناسب اسلامی میتواند یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای دنیا اسلام باشد. در کشور روسیه آثار فرهنگی اسلامی بیشماری وجود دارد که از ظرفیت مناسبی برای توسعه توریسم مذهبی، در قالب سفر زیارتی و سیاحتی و گردشگری برخوردار است.

در این کشور در چارچوب برنامه اصلی مهمان نوازی روسی، در جهت تسهیل سفر گردشگران مسلمان در این کشور، پروژه Halal Friendly را برنامه ریزی نموده اند و درمحور دستور کار اجرایی خود قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 607

به "افزایش گردشگری اسلامی در روسیه در سال 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش گردشگری اسلامی در روسیه در سال 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید