افزایش ترددها در محورهای جاده ای خراسان جنوبی

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز با توجه به عدم وجود محدودیت ها مجموع تردد خودروهای شخصی در تمامی محورهای استان 65 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

افزایش ترددها در محورهای جاده ای خراسان جنوبی

اسدالله جلال زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح نوروزی 99 از 25 اسفند 99 آغاز شده و تا 17 فروردین سال 1400 ادامه دارد.

وی ادامه داد: از 25 اسفند لغایت 26 اسفندماه، بیش از 840 هزار تردد از طریق 80 ترددشمار فعال در محورهای اصلی و شریانی استان به ثبت رسیده است که 25 درصد از این مقدار را تردد ناوگان باری و حمل و نقل کالا به خود اختصاص داده و مجموع تردد ورودی و خروجی استان در این زمان بیش از 171 هزار تردد بوده است.

جلال زاده اظهار امیدواری کرد: با توجه به شیوع کرونا همزمان با تعطیلات نوروزی، هموطنان از سفرهای غیر ضروری به طور جدی خودداری کنند.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر، کلیه شرکت های مسافربری برون شهری استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و سوار کردن نصف ظرفیت ناوگان برای خدمت رسانی به مردم آماده اند لذا با توجه به عدم محدودیت تردد جا به جایی مسافرین نسبت به سال گذشته با افزایش رو به رو بوده که تلاش ما بر این است که مسافرین که سفر ضروری در پیش دارند سفری ایمن و سلامت را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشغول به خدمت رسانی در 24 ایستگاه معین شده در ورودی و خروجی شهرها و استان هستند، ادامه داد: با ورود ویروس کرونا در ماه های پایانی سال گذشته ستاد پیشگیری از کرونا در کشور و استانها تشکیل و اقدامات بازدارنده ای برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس تعریف و انجام شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی اساتان، گشت های نظارت راهداری و ترابری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این برهه در کنار ستاد پیشگیری از کرونا برای حفظ سلامت هموطنان عزیز به فعالیت مشغول است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا کلیه مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان طبق پروتکل دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی و گندزدایی و نظارت مستمر از طریق کمیته ویژه نظارت بر مجتمع های خدماتی - رفاهی انجام می شود.

آماده باش همه جانبه نیروهای راهداری

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی به صورت روزانه 172 تفر راهدار در قالب 58 اکیپ و گشت راهداری با 212 دستگاه ماشین آلات راهداری در حال آماده باش و خدمت رسانی در تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی هستند.

وی شرح داد: به منظور ارتقای سطح ایمنی جاده های استان، خط کشی جاده ها و همچنین نصب استوانه های ترافیکی، تعمیر و بازسازی آسفالت و نصب گاردریل جاده ها با قوت بیشتری ادامه یافته و همچنین تقاطع های خطر ساز و نقاط مه گیر از روشنایی لازم برخوردار و آشکار سازی و اجرای رامبل در قوسها و نقاط حلدثه خیز از دیگر خدمات راهداری است.

وی شرح داد: در طول اجرای طرح تعداد 31 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و نمازخانه توسط تیم نظارتی اداره کل بصورت مستمر مورد بازدید و ارزیابی جهت رفع ایرادات و مسائل قرار گرفت که در کنار ایستگاه های موقت احداث شده توسط دهیاریها و دستگاه های مرتبط نقش به سزایی درخدمات رسانی به هم وطنان ایفا کرده اند.

وی از رانندگان و مسافران نوروزی درخواست کرد که با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مسافرین نووزی در جاده ها حرکت کرده و با ارتباط با سامانه 141 از آخرین شرایط جوی و ترافیکی جاده ها مطلع شوند.

جلال زاده در خصوص اکیپ های امداد خودرو مستقر در جاده های استان نیز اظهار کرد: خوشبختانه امداد خودرور با حضور پر رنگ تر در محورها به جهت تکمیل امداد رسانی در ساعات نیمه شب اکیپ اهای مدادی مجهز در شهرها و راه های مهم استان را آماده خدمات رسانی داشته اند که کلیه اکیپ ها به قطعات و ابزار آلات و تجهیزات امدادی مورد نیاز مجهز هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1687

به "افزایش ترددها در محورهای جاده ای خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ترددها در محورهای جاده ای خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید