استفاده از نرم افزار (پل سلامتی) روی موبایل درهند اجباری شد

به گزارش مجله دور زمین، هند به منظور مقابله با ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط کار، نصب و استفاده از یک برنامه ردیاب موبایل به نام آروگیا سیتو (پل سلامتی) توسط کارمندان و کارگران در تمام اداره های دولتی و خصوصی را اجباری کرد.

استفاده از نرم افزار (پل سلامتی) روی موبایل درهند اجباری شد

وزارت کشور هند روز جمعه خاطرنشان کرد که قرنطینه سراسری در این کشور به مدت دو هفته تمدید خواهد شد. دولت هند همچنین خاطرنشان کرد که این محدودیت ها در مناطقی که دارای موارد کم ابتلا به کرونا هستند ،کاهش می یابد.

دولت هند به عنوان اقدامی برای مقابله با ویروس کرونا، ماه گذشته نرم افزار آروگیا سیتو به معنی پل سلامتی را معرفی کرد. این نرم افزار از بلوتوس و سیستم مکان یاب گوشی همراه استفاده می کند و توسط مرکز ملی اطلاعات هند طراحی شده است.

این نرم افزار به کاربران در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا و یا کسانی که مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند اخطار می دهد.

وزارت کشور هند در بیانیه ای گفت: استفاده از برنامه آروگیا سیتو برای تمام کارمندان و کارگران در بخش دولتی و خصوصی باید اجباری شود. مدیران اداره ها و شرکت ها مسولیت استفاده 100 درصدی کارمندان خود از این برنامه را بر عهده دارند.

یک مقام در وزارت تکنولوژی هند گفت: برای اینکه این برنامه موثر واقع شود، حداقل 200 میلیون نفر باید این نرم افزار را نصب کنند.

با توجه به داده های شرکت گوگل، هم اکنون بیش از 50 میلیون نفر کاربر گوشی های اندروید این نرم افزار را نصب کرده اند. بیش از 500 میلیون نفر در هند از گوشی های همراه هوشمند استفاده می کنند. سیستم عامل اندروید سهم گسترده تری از سیستم عامل ای او اس در بازار هند در اختیار دارد.

اوداو تیواری یک مشاور سیاست عمومی در شرکت موزیلا گفت: اجباری کردن این نرم افزار باید به همراه یک قانون قوی برای محافظت از اطلاعات اشخاص باشد.

دولت هند اعلام کرده است که این نرم افزار حریم خصوصی کاربران را نقض نمی کند زیرا داده های جمع آوری شده توسط آن به صورت کد گذاری شده ضبط می شوند.

وزارت تکنولوژی هند توضیح داد: این نرم افزار به مقامات اجازه خواهد داد تا بهتر مراکز شیوع ویروس کرونا را شناسایی کرده و اقدامات برای مقابله با آن را مدیریت کنند.

دولت هند روز جمعه خاطرنشان کرد که اداره های دولتی و خصوصی باید اقدامات دیگر مانند فاصله گذاری اجتماعی، تغییر ساعات کار، حضور 30 درصد از نیرو و غیره را برای جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا، رعایت کنند.

هند تا به امروز بیش از 39 هزار مورد ابتلا به کرونا و یک هزار و 323 مورد فوتی ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1134

به "استفاده از نرم افزار (پل سلامتی) روی موبایل درهند اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نرم افزار (پل سلامتی) روی موبایل درهند اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید