آنچه که درباره گوشی های وان پلاس 8T و 8T پرو می دانیم

به گزارش مجله دور زمین، در سال 2020 گوشی های اندرویدی بسیار زیادی راهی بازار شدند و در حالی که حدودا 4 ماه به سرانجام این سال زمان باقی مانده، هنوز هم محصولات مورد انتظار متعددی وجود دارند که باید معرفی شوند. سری وان پلاس 8T و 8T پرو نیز یکی از همین محصولات هستند که احتمالا با قابلیت های بیشتری به نسبت سری 8 راهی بازار می شوند.

آنچه که درباره گوشی های وان پلاس 8T و 8T پرو می دانیم

اگر با سیاست وان پلاس آشنا باشید، قطعا می دانید این شرکت هر سال دو گوشی پرچم دار راهی بازار می نماید. یکی از آن ها در نیمه اول سال و دیگری هم در نیمه دوم. مثلا وان پلاس 8 و 8 پرو در ماه آوریل معرفی شدند و با نگاهی به گذشته، احتمالا در ماه سپتامبر یا اکتبر هم باید منتظر رونمایی از وان پلاس 8T و 8T پرو باشیم.

اگرچه به زمان رونمایی از این دو گوشی بسیار نزدیک هستیم اما هنوز خبری موثقی منتشر نشده تا ما را با ویژگی های اساسی آن ها آشنا کند. اما با این حال شایعات زیادی هم پیرامون آن وجود داشته و از طرفی می توانیم با نگاهی به تفاوت های بین سری وان پلاس 7 و 7T، تعدادی از تغییرات احتمالی را پیش بینی کنیم.

مدل های مختلف وان پلاس 8T

یکی از عظیم ترین سوالاتی که ممکن است برای کاربران و علاقه مندان به محصولات وان پلاس پیش بیاید، تعداد گوشی هایی است که این شرکت قرار است به زودی راهی بازار کند. همانطور که می دانید، تنها سال گذشته بود که دو مدل از سری T با نام های وان پلاس 7T و 7T پرو فراوری شدند. در حالی که در سری های قبل (وان پلاس 6T، وان پلاس 5T و 3T) یک مدل را شاهد بودیم.

به احتمال بسیار فراوان سال جاری هم دو گوشی از سری T را شاهد خواهیم بود چون دلیل خاصی برای تغییر این سیاست وجود ندارد. همچنین با نگاهی به دیگر شرکت های قدرتمند بازار متوجه این موضوع می شویم که تقریبا همه آن ها هر سال چندین مدل پرچم دار راهی بازار می نمایند و منطقی است وان پلاس هم رویه مشابه را در پیش گیرد.

تاریخ عرضه

همانطور که اشاره شد، سری T، پرچم داران نیمه دوم هستند و معمولا هم اواخر سال معرفی می شوند. بنابراین وان پلاس فرصت این را خواهد داشت تا محصول خود را به قدرتمندترین و جدیدترین معینات سخت افزاری مجهز کند. از طرفی وان پلاس 8 و 8 پرو هم به اندازه کافی فرصت خودنمایی در بازار را خواهند داشت. وان پلاس از عرضه سری 3 تا به امروز، پرچم داران سری T را نیز راهی بازار نموده که تاریخ عرضه آن ها به شکل زیر است:

  • وان پلاس 3T: در تاریخ 15 نوامبر 2016 (25 آبان 95)
  • وان پلاس 5T: در تاریخ 21 نوامبر 2017 (30 آبان 96)
  • وان پلاس 6T: در تاریخ 6 نوامبر 2018 (15 آبان 97)
  • وان پلاس 7T: در تاریخ 18 اکتبر 2019 (26 مهر 98)

اینطور به نظر می رسد که وان پلاس از سال گذشته تصمیم گرفته تاریخ عرضه محصولات سری T را یک ماه جابجا نموده و به ماه اکتبر تغییر دهد. بنابراین انتظار داریم نمایندگان سال جاری هم در همین ماه راهی بازار شوند. حال در چه روزی این اتفاق رخ خواهد داد معین نیست. البته جای تعجبی هم نخواهد داشت سال جاری به خاطر شیوع ویروس کرونا، مشابه آنچه که برای وان پلاس نورد رخ داد، برنامه تغییر کند و این محصولات در ماه نوامبر و یا دیرتر معرفی شوند.

  • آنالیز اولیه وان پلاس 8 پرو؛ قاتل پرچم داری که تبدیل به پرچم دار شد

قیمت

قیمت، همواره یکی از مهم ترین فاکتورها حین خرید گوشی های هوشمند است و خب وقتی به وان پلاس می رسیم نباید انتظار محصول ارزان قیمتی را داشته باشیم. تغییر سیاستی که بعد از عرضه وان پلاس 8 و 8 پرو به وضوح دیده شد. وان پلاس به شرکتی معروف بوده که محصولاتی قدرتمند و بسیار باکیفیت را با قیمتی معقول راهی بازار می کرد اما سال جاری از لحاظ قیمت، عکس این موضوع را شاهد بودیم. برای مثال، سه گوشی قبلی از سری T (وان پلاس 7T ،6T ،5T) به ترتیب با قیمت 499، 549 و 599 دلار راهی بازار شدند.

همانطور که مشاهده می کنید هر سال این گوشی ها با 50 دلار بیشتر به نسبت سری قبل عرضه شدند و این یعنی باید انتظار داشته باشیم وان پلاس 8T با قیمت 649 دلار راهی بازار گردد. اما به نظر می رسد این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. چرا که وان پلاس 8 و 8 پرو در حال حاضر گران قیمت ترین محصولاتی به حساب می آیند که شرکت چینی راهی بازار نموده (با قیمت پایه 699 و 899 دلار). از آن جایی هم که مدل های T همواره بهتر ظاهر می شدند، بنابراین احتمالا قیمت پایه برای نمایندگاه جدید 799 و 999 دلار خواهد بود.

با این حال این ادعا صرفا بر اساس حدث و گمان است و هیچ خبر قطعی در رابطه با آن منتشر نشده اما چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که وان پلاس 8T و مدل پروی آن اصلا با قیمت پایینی راهی بازار نمی شوند.

طراحی

اما قسمت هیجان انگیز ماجرا، طراحی وان پلاس 8T و 8T پرو است. وان پلاس گوشی های زیبایی فراوری می نماید و این موضوع را به خوبی می توان با نگاهی به گذشته متوجه شد. در سالی که بسیاری از شرکت های مطرح، دوربین های قدرتمند گوشی های خود را درون ماژولی عظیم قرار می دهند، وان پلاس گوشی های خود را با چینش بسیار زیبای دوربین راهی بازار کرد.

سال گذشته سری T تفاوت ظاهری قابل توجهی به نسبت مدل استاندارد داشت. مثلا وان پلاس 7T از ماژول دایره ای شکل بهره می برد. همچنین وان پلاس 5T نیز از لحاظ کاهش حواشی دور نمایشگر به شکل محسوسی به نسبت وان پلاس 5 پیشرفت داشت. سال جاری هم همین انتظار را از نمایندگان سری T داریم. البته هنوز رندری از این گوشی ها منتشر نشده که بخواهیم با اطمینان بیشتری در رابطه با آن صحبت کنیم اما بدیهی است وان پلاس تغییرات ظاهری محسوسی را به نسبت پرچم دارهای کنونی ایجاد خواهد نمود.

  • دوربین وان پلاس 8 پرو در رتبه دهم DxOMark نهاده شد

معینات فنی

به جز سال جاری که شاهد رونمایی از گوشی میان رده از وان پلاس بودیم (گوشی های میان رده و مالی بیشتری از این شرکت راهی بازار خواهد شد)، معمولا این شرکت گوشی های خود را با قدرتمندترین قابلیت های سخت افزاری راهی بازار می کرد و همین انتظار را از نمایندگان مورد انتظار داریم.

از آن جایی که سری 7T سال گذشته به پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس مجهز شدند، انتظار می رود اسنپدراگون 865 پلاس قلب تپنده این دو گوشی را تشکیل دهد که در کنار آن حداقل 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را شاهد خواهیم بود. پشتیبانی از نمایشگری با نرخ رفرش ریت 90 یا به احتمال بسیار زیاد 120 هرتز هم یکی از قابلیت هایی است که بدون شک شاهد آن خواهیم بود. گفتنی است اخیرا محصولی ناشناخته از وان پلاس با شماره مدل KB2001 در گیک بنچ دیده شد که امتیاز بسیار خوبی هم کسب کرد. انتظار می رود این محصول همان وان پلاس 8T باشد.

شایعات اخیر پیرامون دوربین وان پلاس 8T به وجود 3 سنسور روی پنل پشتی اشاره داشتند که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی (پیشرفت قابل توجه به نسبت سنسور 48 مگاپیکسلی بکار رفته در وان پلاس 8 و 8 پرو) و احتمالا دوربین های فوق عریض و تله فوتو می گردد. همچنین برای مدل پرو می توانیم انتظار 4 دوربین را داشته باشیم که در این صورت به مجموعه یاد شده یک سنسور فیلتر رنگ نیز اضافه خواهد شد. (مانند آنچه که در وان پلاس 8 پرو شاهد بودیم).

به عنوان منبع ذخیره این مجموعه قدرتمند، احتمالا یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی ایفای نقش می نماید که تقریبا مشابه باتری وان پلاس 8 پرو است (4510). در این صورت برای مدل 8T پرو باید یک باتری پرظرفیت تر بکار گرفته گردد. البته در رابطه با این موضوع هم خبری منتشر نشده اما انتظار می رود از لحاظ ظرفیت باتری افزایش محسوسی بین دو سری وجود داشته باشد. همانطور که بین سری 7 و 7T شاهد بودیم. علاوه بر این ها انتظار می رود وان پلاس 8T و 8T پرو به شارژر سریع 65 واتی جدید شرکت چینی نیز مجهز شوند که به نسبت مدل 30 واتی پرچم داران کنونی پیشرفت خوبی به حساب می آید.

در رابطه با سیستم عامل نیز باید گفت از آن جایی که اواخر سال جاری باید شاهد رونمایی از این گوشی ها باشیم، احتمالا وان پلاس آن ها را با اندروید 11 راهی بازار می نماید. همانطور که وان پلاس 7T با اندروید 10 عرضه شد. همچنین هر دو گوشی به طور حتم از اینترنت 5G نیز پشتیبانی خواهند کرد.

  • تست باتری وان پلاس 8 پرو در رفرش ریت 60 و 120 هرتزی

ارزش خرید به نسبت سری وان پلاس 8

اگر به دنبال خرید محصولات وان پلاس هستید، پیشنهاد می گردد منتظر گوشی های جدید نباشید و یکی از پرچم داران کنونی را خریداری کنید. شاید در کمتر از 3 ماه دیگر شاهد ورود جانشین آن ها به بازار باشیم اما چیزی از ارزش خرید پرچم دارهای حال حاضر کم نمی گردد چون از ترکیب سخت افزاری بسیار قدرتمندی بهره می برند و حتی اگر مدل جدید به اسنپدراگون 865 پلاس هم مجهز گردد، باز هم تفاوت محسوسی از این حیث بین دو محصول حس نخواهد شد.

وان پلاس 8 اکنون با قیمت کمتر از 1000 دلار در دسترس قرار گرفته است اما به قابلیت هایی نظیر نمایشگر 6.55 اینچی امولد با رفرش ریت 90 هرتز و وضوح +FHD، باتری 4300 میلی آمپر ساعتی، سه دوربین قدرتمند روی پنل پشتی با قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت و بسیاری موارد مثبت دیگر مجهز شده. به همه این موارد طراحی چشم نواز و سیستم عاملی بهینه و سبک را اضافه کنید تا ارزش خرید وان پلاس 8 دو چندان گردد.

همه این موارد در رابطه با مدل پرو نیز صدق می نماید که یک سری قابلیت های جذاب تر نظیر نمایشگر 120 هرتزی +QHD، باتری 4510 میلی آمپر ساعتی و چهار دوربین مجهز شده. همچنین هر دو گوشی تا مدت ها نیز بروزرسانی نرم افزاری دریافت می نمایند. بنابراین اگر همین حالا به یک گوشی هوشمند احتیاج دارید، وان پلاس ها می توانند انتخاب فوق العاده ای باشند. اما اگر برای خرید گوشی عجله ای ندارید، همواره منتظر ماندن برای ورود محصول جدید آن هم در شرایطی که حدودا 2 یا 3 ماه تا زمان عرضه آن ها باقی مانده منطقی تر است.

وان پلاس 8 و 8 پرو؛ اولین گوشی هایی که فورتنایت را با رفرش ریت 90 هرتز اجرا می نمایند

منبع: Android Central ،PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1345

به "آنچه که درباره گوشی های وان پلاس 8T و 8T پرو می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه که درباره گوشی های وان پلاس 8T و 8T پرو می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید