مشخصات فنی گوشی های وان پلاس 8، وان پلاس 8 لایت و وان پلاس 8 پرو منتشر شد

به گزارش مجله دور زمین، طی جدیدترین اخباری که در خصوص گوشی مورد انتظار وان پلاس 8 پرو منتشر شده، تمام معینات فنی این گوشی به همراه مدل استاندارد و لایت این سری معین شد و می توان گفت تقریبا هیچ چیز ناشناخته یا مبهمی در رابطه با معینات سخت افزاری گوشی های این سری باقی نمانده است.

مشخصات فنی گوشی های وان پلاس 8، وان پلاس 8 لایت و وان پلاس 8 پرو منتشر شد

انتشار شایعات در رابطه با گوشی وان پلاس 8 پرو حتی قبل از عرضه رسمی وان پلاس 7T نیز شروع شد و تا اکنون نیز ادامه داشته تا اینکه بالاخره همه اطلاعات مربوط به این گوشی تعیین شد و حالا تقریبا می دانیم برنامه وان پلاس برای این گوشی چه خواهد بود. تا جایی که می دانستیم، وان پلاس 8 پرو قرار بود مانند گلکسی نوت 10، نمایشگری با یک حفره برای تعبیه دوربین سلفی داشته باشد. همچنین تصاویری نیز از پنل پشتی این گوشی به بیرون درز نموده بود که البته بعضی از آن ها صرفا تصاویر مفهومی بوده و صحت نداشتند.

اما اکنون، نه تنها اطلاعات دقیق و جامعی از گوشی وان پلاس 8 پرو در اختیار داریم، بلکه در رابطه با گوشی های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 لایت نیز می دانیم. با این اوصاف باز هم باید این را در نظر بگیریم که اطلاعات تعیین شده هر چند منبعی مورد اعتماد دارند، باز هم باید آن ها را در حد یک شایعه در نظر گرفت؛ البته شایعه ای که احتمال به وقوع پیوستن آن بسیار بالاست! چون تمام آنچه که در این گزارش منتشر شده، متناسب با آن چیزی است که اخیرا نیز در رابطه با گوشی های جدید وان پلاس منتشر شده بود و لذا احتمال صحت آن بالاست.

این اطلاعات از پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو به بیرون درز نموده که تعیینات سه گوشی وان پلاس 8 پرو، وان پلاس 8 و وان پلاس 8 لایت در آن ذکر شده. البته محتویات این تصویر کاملا به زبان چینی است، اما اگر با مسائل فنی گوشی ها آشنا باشید، مسلما متوجه بعضی از تعیینات این گوشی ها خواهید شد.

تعیینات اصلی وان پلاس 8، وان پلاس 8 لایت و وان پلاس 8 پرو

با وان پلاس 8 لایت شروع می کنیم! محصولی 6.4 اینچی که قرار است پرچم دار مقرون به صرفه شرکت وان پلاس باشد. طبق آنچه که می دانیم، این گوشی از یک پردازنده Dimensity 1000 ساخت شرکت مدیاتک بهره می برد. وان پلاس 8 لایت را در صورت صحت این شایعه باید اولین گوشی شرکت وان پلاس دانست که از پردازنده مدیاتک بهره می برد. اما خب جای نگرانی هم وجود ندارد!

پردازنده های جدید شرکت مدیاتک، پردازنده های بسیار قدرتمندی هستند و دقیقا از همان هسته هایی استفاده می نمایند که در پردازنده فوق العاده قدرتمند اسنپدراگون 865 مورد استفاده قرار گرفته، البته با کمی فرکانس پایین تر! از دیگر مزیت های این چیپ، مجهز شدن به مودم 5G داخلی است! این یعنی ارزان قیمت ترین مدل وان پلاس نیز می تواند برای کاربران، بالاترین سرعت فعلی اینترنت را به ارمغان بیاورد.

اما قدرت و کیفیت را باید در مدل های پرو و استاندارد جست و جو کرد! در بخش نمایشگر، وان پلاس 8 از یک نمایشگر 6.5 اینچی با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی بهره می برد (نرخ تازه سازی تصویر در مدل پرو نیز 120 هرتز است) و تنها تفاوت آن با مدل پرو، در اندازه و وضوح تصویر خلاصه می گردد. جایی که وان پلاس 8 پرو به یک نمایشگر 6.7 اینچی با وضوح 1440 × 3140 و وان پلاس 8 نیز به یک نمایشگر با وضوح 1080 × 2400 مجهز شده اند.

وان پلاس 8 پرو برای تغذیه چنین نمایشگر قدرتمندی، از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد نمود اما در مدل های استاندارد و لایت، وان پلاس به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بسنده نموده که شاید برای بعضی ها، این مقدار باتری آن هم با توجه به پشتیبانی مدل استاندارد از اینترنت 5G، مناسب نباشد! وان پلاس برای شارژ باتری حجیم بکار رفته در مدل پرو، یک شارژر سریع 50 واتی نیز در نظر گرفته که وجود یا عدم وجود آن درون جعبه تعیین نیست!

تعیینات دوربین این گوشی هم همان چیزی است که پیشتر منتشر شده بود و طبق شنیده ها، از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سری قبل برخوردار خواهد بود. اما یکی از نکات جالبی که در خصوص وان پلاس 8 پرو وجود دارد، دریافت گواهی IP68 است! این یعنی این محصول تا حدود زیادی ضد آب و گرد و غبار است. تعیینه ای که دیگر پرچم داران این شرکت در مقایسه با پرچم دارهای شرکت های دیگر از آن بهره مند نبودند.

با توجه به پیشینه ای که از وان پلاس سراغ داریم، این شرکت به هیچ عنوان در استفاده از سخت افزارهای قدرتمند در گوشی های پرچم دار خود خساست به خرج نمی دهد و تا جایی که ممکن باشد، از بهترین و بیشترین مقادیر موجود بهره می برد. بنابراین، وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو در ضعیف ترین مدل خود، از 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 بهره می برند و مدل های بالاتر به 12 گیگابایت رم مجهز می شوند.

رم های LPDDR5 سرعت بسیار بیشتری به نسبت قبل دارند و جابجایی بین برنامه ها را روان تر و سریع تر از قبل انجام می دهند. ترکیب این رم با حافظه پر سرعت UFS3.0 و پردازنده های قدرتمند اسنپدراگون 865 و Dimensity 1000، مجموعه ای از بهترین و سریع ترین تعیینه سخت افزاری را به ارمغان خواهد آورد که در انجام هیچ گونه فعالیتی، کاربران را ناامید نخواهد نمود.

وان پلاس 8 پرو وان پلاس 8 وان پلاس 8 لایت مدل
حدودا 715 دلار حدودا 530 دلار حدودا 430 دلار 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه
حدودا 785 دلار حدودا 570 دلار حدودا 470 دلار 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه
حدودا 860 دلار حدودا 615 دلار - 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه

با توجه به قیمتی که برای این محصولات در نظر گرفته شده، به طور کلی می توان وجود پرچم داران وان پلاس را در سال 2020 نقطه عطفی برای کاربرانی دانست که توانایی پرداخت مبالغ بیش از 1000 دلار برای خرید گوشی های پرچم دار سامسونگ یا اپل را ندارند. خصوصا وان پلاس 8 لایت با بهره مندی از قدرتمندترین پردازنده مدیاتک، پشتیبانی از اینترنت 5G، نمایشگر 90 هرتزی و البته قیمت استثنائی!

وان پلاس معمولا گوشی های خود را در ماه می رونمایی می نماید. اما شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه حداقل مدل لایت در ماه مارس سال آینده معرفی می گردد. به هر حال سال 2020 در حال شروع شدن است و شکی وجود ندارد که حداکثر در سه ماه دوم این سال، شاهد معرفی جدیدترین و هیجان انگیزترین محصولات وان پلاس خواهیم بود.

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 786

به "مشخصات فنی گوشی های وان پلاس 8، وان پلاس 8 لایت و وان پلاس 8 پرو منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی گوشی های وان پلاس 8، وان پلاس 8 لایت و وان پلاس 8 پرو منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید