ادهانوم: دسترسی نابرابر به واکسن لکه ننگ بر آگاهی جمعی ماست

به گزارش مجله دور زمین، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با ابراز تاسف درباره دسترسی نابرابر به واکسن های کووید19 تاکید نمود که این شرایط به اسم لکه ننگی بر آگاهی جمعی ما باقی خواهد ماند.

ادهانوم: دسترسی نابرابر به واکسن لکه ننگ بر آگاهی جمعی ماست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تله سور، تدروس ادهانوم دبیر کل سازمان دنیای بهداشت در هفتادویکمین نشست کمیته منطقه ای اروپا، در خصوص این نابرابری تکان دهنده توضیح داد: بیش از 5.500 میلیون دز واکسن علیه سارس و کووید در دنیا توزیع شده که 80 درصد از آن ها در میان کشور هایی با عایدی های بالا و میانه بوده است.

ادهانوم بعلاوه گفت: سریع ترین راه چاره خروج از این همه گیری، واکسیناسیون افرادی است که بیشتر در معرض خطر هستند و در همین حال باید برای کاهش شیوع ویروس کوشش کرد. نابرابری و تبعیض در حوزه واکسن هرچه بیشتر به طول انجامد، ویروس فرصت بیشتری برای تحرک و جهش به انواع گونه های نو را خواهد داشت که این موضوع، اثربخشی واکسن ها را از بین می برد.

به همین دلیل، نماینده سازمان دنیای بهداشت گفت: هدف این سازمان این است که اطمینان یابد 10 درصد جمعیت همه کشور ها تا سرانجام ماه جاری (سپتامبر/شهریور) واکسینه می شوند، بعلاوه 40 درصد تا سرانجام امسال میلادی و 70 درصد جمعیت کشور ها تا نیمه های سال آینده (2022) واکسن دریافت خواهند کرد.

ادهانوم درخصوص توزیع نابرابر واکسن هم شرح داد: ما نمی خواهیم این طور باشد که در کشور های پیشرفته افراد سالم (واکسینه شده) درحال دریافت تقویت کننده ها باشند، در حالی که در بعضی کشور ها حتی کارکنان سلامت و درمان و افراد در معرض خطر، همچنان منتظر دریافت اولین دز واکسن باشند.

به علاوه رئیس سازمان دنیای بهداشت گفت که این بیماری همه گیر اهمیت مراقبت های اولیه بهداشتی را به اسم اساس نظام سلامت نشان داد و این که هیچ سلامتی بدون سلامت روانی حاصل نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، تفاوت در اندازه واکسیناسیون کشور های فقیر و غنی در حال حاضر همچنان گسترده است و در این راستا دبیر کل سازمان دنیای بهداشت پیش تر در نشست گروه 20 در ایتالیا، این واگرایی را خشم اخلاقی خواند که کوشش های گسترده برای مهار ویروس را تحت الشعاع قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1944

به "ادهانوم: دسترسی نابرابر به واکسن لکه ننگ بر آگاهی جمعی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادهانوم: دسترسی نابرابر به واکسن لکه ننگ بر آگاهی جمعی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید