اتحادیه اروپا: مذاکرات وین بر دستیابی به یک توافق نهایی متمرکز است

به گزارش مجله دور زمین، سخنگوی اتحادیه اروپا توضیح داد که اعضای حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام طی روزهای آینده بر یافتن راه چاره ها برای نزدیک شدن به توافق نهایی تمرکز می نمایند.

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین بر دستیابی به یک توافق نهایی متمرکز است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، الن جورج متن سخنگوی اتحادیه اروپا در وین روز شنبه در سرانجام نخستین نشست از ششمین دور کمیسیون مشترک برجام خطاب به خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت حاصله در مذاکرات جاری گفت که این گفتگوها به صورت فشرده در حال اجرا است و بعضی مسائل از جمله چگونگی گام های اجرایی برجام باقی مانده است.

وی اضافه نمود که اعضای برجام طی روزهای آینده بر یافتن راهکار ها جهت نزدیک شدن به یک توافق نهایی برای احیای برجام تمرکز خواهند کرد.

لازم به ذکر است، دور تازه مذاکرات برای احیای برجام روز شنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک در وین بار دیگر شروع شد. ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون جوزف بورل دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نیز ریاست هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین را برعهده داشت.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و سرپرست هیأت ایرانی در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین پس از نشست امروز کمیسیون مشترک، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک برجام، جلسات کارشناسی شروع شد و ظرف روزهای آینده نیز مذاکرات ادامه خواهد داشت تا به جمع بندی دست یابیم و تصویر تقریباً کاملی را از یک توافق نهایی داشته باشیم.

وی اضافه نمود: ما به دنبال دستیابی به یک توافق مطلوب و خوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این راستا، نه عجله داریم و نه وقت را تلف می کنیم. مهم این است که در هرگونه توافق، اصول و شاخص های جمهوری اسلامی ایران در آن رعایت شده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1839

به "اتحادیه اروپا: مذاکرات وین بر دستیابی به یک توافق نهایی متمرکز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: مذاکرات وین بر دستیابی به یک توافق نهایی متمرکز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید