اتحادیه اروپا خواهان ممنوعیت سفرهای غیرضروری از مبدأ آمریکا شد

به گزارش مجله دور زمین، در پی شیوع گسترده سویه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، یک نهاد عالی اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این اتحادیه توصیه کرد که سفرهای غیرضروری از مبدأ آمریکا را ممنوع اعلام نمایند.

اتحادیه اروپا خواهان ممنوعیت سفرهای غیرضروری از مبدأ آمریکا شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، شورای اروپایی (European Council) از نهادهای عالی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کشورهای عضو این اتحادیه خواست که با توجه به شیوع گسترده سویه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، سفرهای غیرضروری از این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام نمایند.

شورای اروپایی که هر دو هفته یک بار لیستی از کشورهایی که توصیه می گردد سفرهای غیرضروری از مبدأ آنها به اتحادیه اروپا متوقف گردد را منتشر می نماید و این بار در به روز رسانی نو این لیست، نام آمریکا هم مشاهده می گردد.

اگرچه پیروی از این لیست برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا الزام آور نیست اما تجربه ماه های اخیر حاکی از این است که اعضای اتحادیه اروپا اغلب این لیست را در تصمیم گیری های خود برای ممنوع کردن یا صدور اجازه سفر از دیگر کشورها مد نظر قرار می دهند.

نام آمریکا در ماه ژوئن سال جاری از لیست مذکور خارج شده بود، اما با توجه به اینکه افزایش چشمگیر آمار ابتلا به کووید-19 و مرگ ومیر بر اثر این بیماری در آمریکا (بالغ بر 900 هزار مورد ابتلا و حدود 7 هزار مورد فوتی تنها طی یک هفته اخیر) نام این کشور بار دیگر به لیست کشورهایی که سفر اتباعشان به اتحادیه اروپا می تواند برای سلامت شهروندان این اتحادیه خطرآفرین باشد، اضافه شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1927

به "اتحادیه اروپا خواهان ممنوعیت سفرهای غیرضروری از مبدأ آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان ممنوعیت سفرهای غیرضروری از مبدأ آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید