امکان ساخت پکسلووید و مولنوپیراویر در کشور وجود دارد

به گزارش مجله دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران-دبیر کمیته علمی کشوری کرونا: سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف دو قرص پکسلووید و مولنوپیراویر را داده است و در کشور ما نیز شرکت های داروسازی توانایی ساخت این دو دارو را دارند.

امکان ساخت پکسلووید و مولنوپیراویر در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر حمیدرضا جماعتی در نشست خبری با موضوع اومیکرون اضافه کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف دو قرص پکسلووید و مولنوپیراویر را داده است و در کشور ما نیز توانایی ساخت این دو دارو به وسیله شرکت های داروسازی داخلی وجود دارد و حتی تعدادی از این دارو ها را ساخته است و در انتظار مجوز سازمان غذا و دارو هستند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: موارد مصرف این دو دارو برای افرادی است که در آغاز بیماری کرونا هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند و امکان انتشار بیماری و تشدید آن و امکان بستری شدن در آن ها وجود دارد و این طور نیست که در هر فردی که سیستم ایمنی خوبی دارد، این دارو ها را مصرف کند.

وی اضافه کرد: این دو دارو، خوراکی است و افرادی که ریسک بالا یا بیماری زمینه ای دارند، می توانند آن ها را مصرف نمایند. این دو دارو می تواند منجر به جلوگیری از پیشرفت بیماری در صورت مصرف در 3 تا 5 روز اول بیماری گردد.

احتمالا هفته آینده مجوز مصرف پکسلووید و مولنوپیراویر صادر می گردد

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت : احتمالا هفته آینده مجوز مصرف پکسلووید و مولنوپیراویر در ایران ، صادر می گردد.

دکتر جماعتی اضافه کرد: این داروها یک بار در سازمان غذا و داروی کشورمان در هفته گذشته آنالیز شده است و چون آن موقع مستندات هنوز کافی نبود، آنالیز به جلسه بعد موکول شد و احتمالا هفته آینده این داروها در کشورمان تایید خواهد شد.

وی گفت : دو شرکت دارویی سنتز مولکول آن را انجام داده است و چند شرکت نیز فراوری را انجام می دهند. پس از تایید سازمان غذا و دارو، این داروها وارد بازار می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2115

به "امکان ساخت پکسلووید و مولنوپیراویر در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ساخت پکسلووید و مولنوپیراویر در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید