اتحادیه اروپا به جای یاری ما را تحقیر می نماید، خطر کودتای جدید همچنان وجود دارد

به گزارش مجله دور زمین، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن حمایت از اقدامات آنکارا بعد از کودتای نافرجام و با تاکید بر اینکه خطر کودتای جدید همچنان وجود دارد این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد اتحادیه اروپا به جای یاری ما را تحقیر می نماید.

اتحادیه اروپا به جای یاری ما را تحقیر می نماید، خطر کودتای جدید همچنان وجود دارد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاوش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تبادل نظر با نشریه بیلد، خشم و عصبانیت خود را نسبت به اروپا ابراز نموده و گفت: ما به ندرت مانند یک کشور دیگر این گونه خود را به زحمت انداخته ایم تا همه شرایط برای عضویت در اتحادیه اروپا را برآورده کنیم. اما آنچه که ما حالا از بخش هایی از اروپا می بینیم تنها تهدید توهین و تحریم کامل است.

وی اضافه کرد: سوال من این است که ما چه جرم و جنایتی را مرتکب شده ایم؟ چرا این دشمنی با ترکیه وجود دارد؟

چاوش اغلو بخصوص این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که ترکیه را بعد از کودتای نظامی نافرجام به اندازه کافی حمایت ننموده است. اتحادیه اروپا به جای اینکه به ترکیه یاری کند این کشور را تحقیر می نماید.

وی درباره بحث ها درباره آزادی ویزا برای شهروندان ترک با توجه به توافق پناهندگان به قرارداد منعقد شده در این باره اشاره نموده و گفت: و وقتی که من به قرارداد ها در این باره اشاره می کنم ناگهان خیلی ها عصبانی می شوند. اما این طور نمی تواند باشد که همه آنچه برای اتحادیه اروپا خوب است از طرف ما اجرا گردد اما ترکیه در ازای آن هیچ چیزی دریافت نکند.

وزیر امور خارجه ترکیه در بخش دیگری از این تبادل نظر از بازداشت های گسترده هواداران جنبش فتح الله گول در کشورش به عنوان مغزهای متفکر کودتای نافرجام در ترکیه حمایت نموده و گفت: سازمان تروریستی گولن خطرناک است و حدود چهل سال است که در دادگستری، پلیس و ارتش نفوذ نموده است. خطر یک کودتای جدید وجود دارد.

به دلیل تحولات سیاست داخلی در ترکیه بسیاری از سیاستمداران اروپایی درخواست نموده اند که طرح آزادی ویزا برای شهروندان ترک فعلا اجرایی نگردد. دولت ترکیه از زمان کودتای نافرجام با سختگیری بالایی علیه مظنونین کودتا اقدام می نماید. بازداشت ها و اخراج های گسترده ای در این کشور وجود دارد.

اخیرا ترکیه تهدید نموده است که اگر شرط آزادی ویزا برای شهروندان ترک تا ماه اکتبر اجرایی نگردد دیگر توافق پناهندگان با اروپا را به رسمیت نمی شناسد. به این ترتیب دوباره پناهندگان زیادی به یونان هجوم می آورند.

وزیر خارجه ترکیه در این باره در تبادل نظر با نشریه بیلد گفت: یا ما همه قراردادها را همزمان اجرایی می کنیم و با همه آن ها را کنار می گذاریم.

وی همچنین خواهان پرداخت سه میلیارد یوروی توافق شده به کشورش از طرف اتحادیه اروپا شده و گفت: این پول البته برای ما نیست بلکه مال پناهندگان است. ترکیه بار اصلی همه کشورها را در این راستا بر دوش می کشد.

وی همچنین مطبوعات و رسانه های آلمانی را متهم به دروغ گویی و تحریف اخبار نموده و گفت: گزارش ها در آلمان در مسیری جهت دهی می گردد که هیچ ربطی به واقعیات در ترکیه ندارد. این نمی تواند تصادفی باشد که رسانه ها با روینمودهای مخالف سیاسی درباره ترکیه کلمات و شعارهای برابری را انتخاب نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 896

به "اتحادیه اروپا به جای یاری ما را تحقیر می نماید، خطر کودتای جدید همچنان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به جای یاری ما را تحقیر می نماید، خطر کودتای جدید همچنان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید